door Kleintje21 » 19 apr 2014, 22:22
Goedenavond iedereen.
Allereerst wil ik benadrukken dat ik niet lid van dit forum ben geworden om deze als techische vraagbaak te misbruiken, maar het volgende probllem doet zich toch voor, namelijk:
Ik heb gistermiddag mijn 300SE uit 1986 opgehaald, particulier gekocht van iemand met behoorlijk technische kennis ( dagelijks werk in de automobielen ) mooie echte auto met op het oog weinig werk.
Aantal ruiten moeten vervangen worden ivb met vandalisme schade maar voor de rest prima.
Hetgene wat gisteren opviel met rijden is dat de auto met koude motor inhoud, echter op temparatuur goed rijden.
Wat ook opviel is de auto na een paar uur stilstaan beroerd start zowel gisteren als vandaag, echter vandaag nadat hij uiteindelijk wel start bij aanslaan een behoorlijke blauwe pluim, welke direct weg was bij het wegrijden.
Ruim 120 kilometer snelweg gereden met +/- 110 km per uur, wat op het oog prima ging.
Snelweg afgekomen, gestopt bij het stoplicht.
Bij het wegrijden heeft de motor niet echt zijn om toeren maken, houd ook wat in, dus maat 45 richtig het tapijt.
Na wat getwijfel en gesputter maakt de motor wel toeren, maar direct een behoorlijk blauwe pluim / wolk zichtbaar, waarbij ik wil benadrukken dat de auto max 5000 toeren heeft gemaakt.
Direct van het gas af, geen rare geluiden of wat dan ook maar de motor blijft blauw roken, met toeren meer als met minder toeren.
Stationair rookt de auto niet, echter met gas geven weer wel, ook onbelast, echter geen geschud of wat dan ook.
Ook voldoende olie , koelwater etc.
Wie heeft iets zinnigs te zeggen hierover?
Of weet een goede 3.0 motor?
alvast bedankt ,
groeten,
Max
Motor loopt wel rusitig