[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair goed bij 85 graden? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 05:29

Stationair goed bij 85 graden?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor Renegade50 » 07 jun 2014, 15:12

Hoi techneuten,

Aangezien ik al een tijdje bezig ben met mijn SEC van 85 fatsoenlijk stationair te laten lopen ben ik er achter gekomen zodra de temperatuur boven de 80 graden komt dan doet hij het perfect?? onbelast 700 toeren en belast 500 toeren.
Nu is het variabel onbelast 1000 tot af en toe 1500 toeren en belast altijd 700 toeren.
Wat heeft de temperatuur van de motor hiermee te maken en wat kan ik er aan doen??

Mvg Ton :shifty:
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor Peter 500SEC » 07 jun 2014, 16:22

Misschien dat de kaltlaufregler in koude toestand teveel benzine in de cilinders spuit ?
Peter 500SEC
 


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor Renegade50 » 07 jun 2014, 16:58

Waar zit dat ding Peter?
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor De Geuk » 07 jun 2014, 17:27

Co afstelling. Kaltlauf heeft niets met toerental te maken.
De Geuk
 


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor Renegade50 » 07 jun 2014, 18:17

CO is perfect afgesteld bij de hobbyhut, daarna was het al, dus denk toch iets anders, wel raar dat de temperatuur meteen invloed heeft? 80 graden niet goed, boven 80 graden gelijk goed???
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor RD500SEC » 08 jun 2014, 10:42

Achterin de rechterkop zit een temperatuursensor, die zorgt voor het koude verhoogde toerental, mogelijk is deze defect.
Trek de stekker er eens af en verbind de beide connectoren in de stekker door, kijk wat het effect is op je toerental.
Als er geen verschil is in toerental kan Je leerlaufmodule kan ook het probleem zijn, of de bedrading, slecht kontakt in de stekkers o.i.d.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor Renegade50 » 08 jun 2014, 12:05

zal ik eens proberen thx.
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor Renegade50 » 08 jun 2014, 20:52

Zo, de stekker eraf getrokken en doorverbonden, geen enkel verschil?
Kan dit dan aan de leerlaufmodule liggen?

Thx alvast.
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 488
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair goed bij 85 graden?

Berichtdoor RD500SEC » 09 jun 2014, 10:00

Ja, dat kan, of de bedrading tussen de sensor en de leerlaufmodule heeft een onderbreking, of de connectoren in de aansluiting op je leerlaufmodule zijn gecorrodeerd.

Aansluiting op de leerlauf is pin 6, draad zwart geel. gaat naar de sensor. tweede draad op de sensor zwart blauw gaat naar zekering 12, als de auto op contact staat hoort hier spanning op te staan.

Andere mogelijkheid is dat de gasklepschakelaar niet goed staat afgesteld of dat daarvan de contacten zijn gecorrodeerd. Of de gasstangen staan niet goed afgesteld en de gasklep gaat niet helemaal dicht.
De stekker van de gasklepschakelaar zit achter de linkerkoplamp op het binnenscherm geklemd op het horizontale gedeelte.
De schakelaar zelf zit aan je gasklephuis.
Op de stekker kun je meten of de schakelaar werkt (en of de gasklep dicht staat), al kun je dat laatste beter visueel beoordelen.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron