[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
slecht lopende 280 motor bij koude motor : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 17:29

slecht lopende 280 motor bij koude motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

slecht lopende 280 motor bij koude motor

Berichtdoor superrobke » 16 mei 2010, 22:09

Hoi,

Mijn 280SE heeft het omgedraaide probleem van MG1 en Hildo.
Als de motor koud is en je start de motor dan loopt hij even (1 SEC) ongeveer 1100 toeren
en zakt dan onder 500 toeren en slaat dan af.

Na een paar keer proberen dan blijft de motor wel lopen, al is het niet al te best.
naar maten de motor warmer wordt gaat hij steeds beter lopen.

Als de motor helemaal warm is dan loopt en start als de beste.
loopt dan iets van een 700 toeren.

iemand een idee, ik kom er niet uit :(

Benz loopt op benzine is pas APK gekeurd, problemen waren er voor de keuring ook al.


Gr. Robke. B)
superrobke
 


Re:slecht lopende 280 motor bij koude motor

Berichtdoor GuusT » 17 mei 2010, 09:35

Misschien totaal overbodig maar hoe zit het met je bougies,kabels,rotor en verdeelkap.
Onderschat zeker het nut van nieuwe bougies niet .

Ontstekingsunit goed geaard? bobine nog goed? kunnen natuurlijk heel veel dingen zijn maar
zou als ik jou was maar eens bij de bougies gaan beginnen.

En bij de APK hebben ze wel eens de neiging om je CO omlaag te draaien om aan de eisen
te voldoen dus misschien staat die wel erg laag.

Dat allemaal goed? dan zou ik eens compressie gaan meten , lijkt een beetje op lage compressie.

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:slecht lopende 280 motor bij koude motor

Berichtdoor wwwW126 » 17 mei 2010, 16:56

ik heb ook zoiets, heb al nw. kabels en bougies goed enz. maar als de motor warm goed loopt, dan dan ik aan iets als warmloopregelaar/valse lucht/startsproeier ofzo. heb er zelf nog niet echt naar gezocht, maar men moet het hier op het forum wel weten denk ik :)
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:slecht lopende 280 motor bij koude motor

Berichtdoor superrobke » 17 mei 2010, 20:41

Hoi,

Vandaag aan het zoeken geweest, eerst op het W123 forum, ook daar hebben ze
280E blokken, maar nog niet wijzer geworden daar.

Heb vanmiddag nog wel in het geleboekje van Bosch zitten lezen K-jetronic. Hier wordt beschreven
dat het koudstart ventiel boven de 35 graden niets meer doet. Dus als het
buiten een graad of 10 is dan zou het koud start ventiel nog steeds moeten werken.

Dit laatste zal ik deze week eens uit gaan vogelen. wordt vervolgt.

PS tips blijven natuurlijk welkom,


groetjes Robke B)
superrobke
 


Re: slecht lopende 280 motor bij koude motor

Berichtdoor superrobke » 08 jun 2010, 21:13

Probleem opgelost :lol:

Het volgende is gedaan:

bougie's, bougiekabels kleppen stellen nieuwe verdeelkap en rotor
geplaatst, echter geen verschil.

de Zusatzluftschieber (auxiliary air valve) getest dit is een klep die open moet staan
bij een koude motor en dicht verder dicht gaat als de motor warm wordt.
als ik de rubbere slang dicht knijpt bij koude motor slaat deze gelijk af.
bij warme motor geen verschil.

Dus het vermoeden was de warmlaufregelaar.

Deze uit elkaar gehaald, alleen het gedeelte onde de 4 schroevjes zie foto 2
hier onder zit een metaal plaatje met een o-ring er onder.
alles goed schoon gemaakt met remmen reiniger en de o-ring vervangen.
alles terug geplaatst en starten. liep nog niet goed.
maar ik was er van overtuigt dat dit toch het probleem was
koud stationair schroef flink open gedraaidt en nu blijft hij mooi lopen.
bij gas geven pakt hij ook mooi op.

de dag er op auto goed warm gereden en co 2 aflaten stellen.
de dag daar op nog een beetje aan de koud stationair gedraaidt.

auto loopt nu als een zonnetje. :geek:

mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel

hier nog een link met wat info http://www.hehlhans.de/tipp98-24-3.htm


groetjes robke 8-)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
superrobke
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron