Hallo
Afgelopen zaterdag heb ik mijn 500SEL van 1989 opgehaald bij het transportbedrijf. Eindelijk aangekomen vanuit Spanje !
De eerste rit naar huis, viel mij een beetje tegen. Boven de 120 km/u voel ik wat trillingen van achter. Maar niet altijd, soms wel , soms weer niet.
Dit heb ik dan zowel wanneer de automaat in D stand staat maar ook als de bak in N (neutraal staat). Ik hoop dat ik de oorzaak zal kunnen vinden.
Het kan misschien aan de banden liggen, deze moet ik vervangen, zijn oud er verduurd. Ik ga eerst tet met 4 andere goede banden en uitgebalanceerde wielen.
Ook vindt ik dat de automaat vanuit stilstand in P of in R naar D stand met een vertraging reageert. Kan dit afgesteld worden, of zou het eerder liggen aan de automaat olie die ik volledig zou moeten verversen ?
Wat mij het meest zorgen maakt is dat ik het gevoel heb dat mijn stuurkolom scheef staat.
Al mijn wielen recht staat, en stuur ook recht heb ik het gevoel dat het linkerkant van het stuurwiel dichterbij het dashbord is dan het rechter gedeelte, dus dat mijn stuurwiel scheef staat (misschien door een niet perfect in lijn stuurkolom ?)
Is deze stuurpositie normaal op een W126 ?
Als jullie tips hebben, wat ik zou moeten nakijken, hoor ik het graag !
Groeten