je grootste probleem zou moeten zijn het stationair toerental van de motor
door dat dit te hoog is krijgt je bak op zijn donder bij het in en uitschakelen van de versnellingen
dit gaat ten koste van je bak
het spoelende geluid is vermoedelijk afkomstig van de pomp uit de bak
die hoor je zodra hij druk loos rond pompt
zo lang hij nog niet lekt zou ik er niks aan gaan doen gezien het een kostbare reparatie is
want de bak moet er onder weg en de pomp vervangen bij een revisie bedrijf loopt het al gauw over de 1000 euro
wat je eerste stappen zouden moeten zijn is de motor temperatuur in orde krijgen
door dat deze te laag is kan hij in de koud loop cyclus blijven en dit gaat gepaard met een hoger stationair toerental
zodra de themp weer op het juiste peil is dan zou mogelijk het stationair ook weer normaal kunnen worden
anders is dat je volgende stap
en zodra het stationair beter geregeld is zullen ook de klappen in de bak minder worden
dus eigenlijk worden al je problemen grotendeels veroorzaakt doordat de temperatuur van de motor niet goed is
hier door krijgt de motor een te hoog stationair waardoor de druk inde bak bij het inschakelen een verschrikkelijke piek maakt en dat uit zich in een klap in de aandrijf lijn
wat weer nadelige gevolgen heeft voor je pomp
als je hulp wilt dan zijn er altijd mogelijk heden