als je aan reviseren denkt heb je dan al compressie getest
en als die heel laag uitvalt dan zou je reviseren of vervangen van de motor kunnen denken
maar voor dat aan de beurt is zijn er nog enkel dingen die je kan proberen die stuken goedkoper zijn
zo als het brandstof filter vervangen
controleren of beide brandstof pompen het weldoen
brandstof druk controleren
spinnen kop vervangen
injectors reinigen of laten testen
co afstellen
potmeter op het lmm huis laten controleren
enz enz enz
heel toevallig ben ik afgelopen weekend maar nauwelijks thuis gekomen met mijn 420
ik voelde op de heen weg eigenlijk al dat er minder vermogen was en dat als ik gas terug nam hij wat meer door accelereerde .
en op de terug weg tussen lemmer en joure kon ik op een gegeven moment de 130 net aan vast houden
van joure naar sneek werd de snelheid nog lager 110 a 120 krap aan
ik was al buiten de wagen geweest om even te controleren wat er loos was maar kon zo niks vinden
van sneek naar zurich werd de snelheid steeds lager ongveerd 100 km per uur was de max
gelukkig hoefde ik niet van 0 af op te trekken
maar dat zou bij harlingen wel gaan gebeuren en de pest was ik moest daar door een tunneltje heen
met een aardige klim
maar met een aanloopje heb ik het gehaald
van harlingen naar sexbierum was de snelheid nog een 70 dalende naar 60
ik had onder tussen de tankdop ook als los gehad in de hoop dat die vacuüm getrokken was maar helaas dit was niet het probleem.
met hangen en wurgen ben ik thuis gekomen in de garage
brandstof filter was mijn eerste idee wat het zou kunnen zijn
maar hier kwam weinig uit
ook de beide pompen deden hun werk
beide spinnen kop de injector leidingen los gehaald
het viel mij op dat hier bijna geen druk op stond
als ik de pomp liet lopen en de lmm schijf in drukte kwam er weinig uit de gaten voor de injector leidingen weg
ik heb de spinnen kop verwisselt en daar ging hij weer heen
dus ik vermoed fijn stof in de filtertjes van de spinnen kop
in alle uitgaande kanalen van de spinnen kop zit een heel klein filtertje ik vermoed dat deze verstopt zitten bij die van mij .
maar je mag gerust een keer langs komen wil er wel een keer een blik op werpen