door Leeflang » 28 sep 2014, 22:02
Ik heb in het WIS ook geen antwoord gevonden.
Hier is een schema voor de M103:
M103.gif
Bij de regenereerklep kan ook nog een extra ventiel (Y58/1) horen, maar volgens dit schema zit daar ook geen zwart/rode slang bij:
regenereerventiel.gif
De roze ingekleurde slangen zijn voor benzine(dampen), dus die kunnen het niet zijn, de blauwe zijn van de luchtinblazing, die zijn veel dikker en zijn het dus ook niet.
De groene zijn vacuümleidingen.
N1/2 is de ontstekingsmodule, dus die leiding kun je uitsluiten, Y32, 125, 126 en 128 zijn voor de luchtinblazing en zijn er alleen bij auto's met katalysator.
79 is een temperatuur ventiel, 78 de regenereerklep, waar MB280E het ook over heeft.
Niet in het schema staan de rembekrachtiger, dat is een veel dikkere slang dus die is het zeker niet, de koplampverstelling, die hebben - dacht ik - paars/gele slangen, en de kachel en de economy meter.
Koplampverstelling:
koplampverstelling.gif
Kachel (bij de automatische airco zitten er achter het dashboard nog veel meer vacuümleidingen, maar naar de motorruimte gaat er ook dan maar eentje):
kachel.gif
Voor de economy meter heb ik geen tekening gevonden, laat staan welk kleur slang ze daarvoor bedacht hadden.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.