[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Roestschade 280SE : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 12:30

Roestschade 280SE

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Roestschade 280SE

Berichtdoor Bart_Gottgens » 04 okt 2014, 21:50

Beste forumleden,
Ik ben in de mogelijkheid om een 280SE over te nemen. De auto staat momenteel geschorst in een garage en afgelopen weekend ben ik even onder de auto gaan liggen om te kijken hoe het met de roest is gesteld. Hier kwamen een aantal dingen naar voren (zie foto's). Ik hoop dat jullie mij gepast advies kunnen geven over de hele simpele vraag: kopen of wegrennen?

De auto hoeft niet in courcoursstaat te worden teruggebracht, maar moet vooral dienen als praktische en goede alledaagse auto. Ik begrijp dat er laswerk aan de auto zit. Mijn vraag is hierbij dan ook: zijn jullie hier bekend mee en hebben jullie enig idee wat het zou kosten om deze schade te laten herstellen? Zoals jullie zien gaat het om beide chassisbalken voor, de dorpelhoek linksachter en de spatschermrand rechtsachter. De auto is verder wel in technisch goede staat en het lakwerk is nog netjes. Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Bart
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Bart_Gottgens
 


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor Wim Matsinger » 04 okt 2014, 22:05

wegrennen.. je ziet 10%..
Wim Matsinger
 


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor Felix » 04 okt 2014, 22:34

Run Forrest, run....
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 504
Geregistreerd: 07 mei 2010, 20:34
Woonplaats: Almkerk
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor 126 » 05 okt 2014, 06:51

Is een hoop werk ,kan interessant zijn als de prijs laag is .
Met laag bedoel ik enkele honderden euro,s :!:
Een deur en voor spatbord zijn zo vervangen en laswerk aan de onderkant chassis is ook zo gedaan ,laswerk aan spatbordranden is een ander verhaal
126
 


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor Neerven » 05 okt 2014, 09:19

Gewoon laten staan. Als je dit al ziet, dan zit er nog veel meer.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor Walllie » 05 okt 2014, 09:36

afhankelijk van de prijs voor paar 100 is het de gok wel waard willen ze 800 of 1000 plus laat
ze hun rotte rommel maar houde of verkopen aan andere onwetende
er staat genoeg te koop
ben je zelf handig kan het interessant zijn mja moet je elke reparatie uit besteden
word het zo ie zo prijzig
deur en voor scherm zij makkelijk
rest is minder makkelijk
Avatar gebruiker
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 924
Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
Woonplaats: Arnhem, GD.
Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor Douwe » 05 okt 2014, 10:10

als inderdaad de prijs ver onder de 1000 euro zit
dan heb je nog mogelijkheden
spatbord randen achter vervangen en spuiten kan je aan een kleine 1000 euro denken per kant
dan hebben we het niet over de rest van het las werk wat nog moet gebeuren
dus het is maar net wat jij wilt besteden aan het restaureren van zon wagen
mogelijk kan je voor een paar centen meer een vele malen nettere wagen kopen dan wat je nu hebt gezien
en met minder onzichtbaar werk :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor ElGriffo » 05 okt 2014, 10:33

Dan zou ik toch even doorzoeken naar een 8 cilinder met wat werk

Zoals eerder beschreven de foto's is wat zichtbaar is , hoe is de staat van wat je niet ziet

Er is nog niet gesproken over het technische aspect en staat van het interieur . Er is op dit moment best wel
een ruim aanbod die veel beter zijn en minder werk hebben.

Een 500SEL met zeer goed onderhoud met heel weinig werk heb je al voor 6000, kun je zo mee wegrijden
ElGriffo
 


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor Bart_Gottgens » 06 okt 2014, 17:37

Beste allemaal,

Enorm bedankt voor de reacties!
Hier kan ik wat mee. De auto is nu van mijn schoonmoeder en staat al 2 jaar in de garage na het overlijden van haar man. (zie ook 'even voorstellen met onderwerp 'Bart Gottgens'.)
Mijn vrouw en ik wilde de auto graag gaan rijden maar het moet wel leuk blijven.
Laswerk en spuitwerk moet ik uitbesteden, technisch werk kan ik zelf. Er staat nu iets van 285.000 op de teller, op gas.

Aankomende zondag ben ik weer bij de auto, ik zal er nog eens goed onder gaan liggen want ik ben het met jullie eens, wat je nu ziet is waarschijnlijk het topje van de ijsberg...
Ik denk dat ik er dan ook niet aan ga beginnen en ik had ook verwacht dat de auto in veel betere staat zou zijn.
En hoe leuk het verhaal erachter, ik wil niet leeglopen op nostalgische gevoelens...

Laatste vraag aan jullie, wat te doen met de auto? Het interieur is ook niet mooi. Grijs leer, voorstoelen (elektrisch) van een SEC, gat in de bestuurderswang van de leuning. Er zit een werkende airco (climate control) in, cruise control en het is een automaat. Is het geheel nog verkoopbaar? Of wordt het slopen en in onderdelen verkopen?

Ik hoor graag jullie eindoordeel en nogmaals bedankt voor de eerlijke mening!

Groet Bart
Bart_Gottgens
 


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor Walllie » 06 okt 2014, 18:01

tja zo als we hier al zijden als je de auto voor een paar 100kan kopen is het prima
dus de verkoop waarde zal ook 400 a 750 zijn i.v.m. al die roest schade
wellicht kan je de wagen over nemen voor niks dan is het nog leuk want voor 500 a 750
kun je bij een beun een boel laten doen (garage red je zo ie zo niet voor die prijs)
alles valt of staat met wat jij voor die auto moet betalen

en anders in onderdelen mja deuren leveren tegen woordig compleet rond de 50 ps op of minder
dus ja wat wil je er aan verdienen en die 280 blokken word je ook mee kapot gegooid
mocht je hem slopen dan wil ik je cruise confrol bekabeling wel hebben om te kijken of dit in een type 2 in
te bouwen is
Avatar gebruiker
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 924
Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
Woonplaats: Arnhem, GD.
Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Roestschade 280SE

Berichtdoor wwwW126 » 07 okt 2014, 09:44

bij vrijwel elke niet compleet aangepakte auto krijg je wat eerder of later werk, dus dat maakt niet zoveel uit. ik heb hier vaak genoeg mensen gehad voor veren vervangen, die dachten dat hun auto roestvrij was.....als je er dan eens goed onder ging kijken en wat kloppen, kwam je ook genoeg tegen. dan begon het werk ook...
vaak zijn auto's die in de verkoop gaan ook (ergens) dichtgesmeerd of slecht gelast enz.enz. dus dan lijken ze (veel) beter, maar na x tijd krijg je hetzelfde werk. als echter het interieur ook niet mooi meer is (zoals je schrijft) dan wordt het al weer wat anders en is de techniek wel helemaal goed? momenteel wordt er genoeg aangeboden, maar ook veel wagens met nog zat werk.
(ja marco, natuurlijk kun je voor 6000 een hele mooie kopen nu :grin: , maar dat is wel een prijsverschil met (vermoedelijk) bijv. 500-1000 euro :grin: dat moet je wel er voor over hebben, kunnen betalen of willen.)
je schrijft dat je gewoon een gebruiksauto wilt en deze hoeft niet in concoursstaat te worden gebracht. dan ben ik het met wallie eens; zoek een handige en redelijke beun en laat het laswerk doen voor paar honderd euro en je rijdt
weer. het is ook maar wat je wilt. de ene persoon wil een bijna nieuwe, zeer mooie zonder roest. de anders vindt een paar plekken en wat onderhoud niet erg. ieder zijn keus...
Avatar gebruiker
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 224
Geregistreerd: 17 jul 2008, 14:27
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten