[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een hik in mijn motor : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 01:36

Een hik in mijn motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Een hik in mijn motor

Berichtdoor Kraandrijver » 12 okt 2014, 09:13

Heb me motor tot nu toe lekker verwend alles nieuw gegeven en ververst,hij loopt ook mooi en lekt gelukkig ook niet heb er al weer wat kilometertjes mee gereden heerlijk.
Nou blijft alleen een ding mij irriteren er zat al een grote hik in hebben we al een keer de verdelerskap schoon gemaakt en was het al stuk minder.
Zit nog klein plekje in en hikt nog klein beetje,dwz hijloopt mooi en schokt even even en hij loopt weer mooi door.
net irrritant om er hele tijd op te letten.
Zou dit over zijn met de verdelerskap te vervangen,en zo ja moet ik dan verdelerskap en rotor en bougiekabels alles in een keer vervangen?
Dit is nog al prijzige aangelegenheid zag ik her en der.
Kraandrijver
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 03 nov 2013, 09:57
Woonplaats: Purmerend
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: een hik in me motor

Berichtdoor Wimada » 12 okt 2014, 09:20

Om wat voor motor gaat het ?

De 6 en 8 cylinder kabels verschillen wel wat in prijs !

Onstekingstijdstip oke ?
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: een hik in me motor

Berichtdoor ElGriffo » 12 okt 2014, 09:22

Meten is weten ...

De bougiekabels kun je heel goed doormeten
ElGriffo
 


Re: een hik in me motor

Berichtdoor Kraandrijver » 12 okt 2014, 09:29

een 500SEC uit 1986 .
kabels meten of de weerstand goed is?
Kraandrijver
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 03 nov 2013, 09:57
Woonplaats: Purmerend
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: een hik in me motor

Berichtdoor Douwe » 12 okt 2014, 09:31

heeft er misschien LPG in gezetten ?
licht dan mogelijk de telefoonschijf er nog op ?
dit wil ook wel voor onregelmatig lopen op benzine zorgen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: een hik in me motor

Berichtdoor ElGriffo » 12 okt 2014, 09:43

Ik denk dat ik weet wat hij bedoeld , dat de motor stationair loopt
En dan om de zo veel seconde de motor een halve seconde stil valt en weer oppakt
Klinkt /leest als een defecte bougiedop of kabel.

De vonk zoekt dan een andere weg en slaat vermoedelijk ergens in de verdelerkap of bobine kabel over naar
Massa waardoor er even geen vonk is.

Dat is voor je rotor en verdelerkap natuurlijk niet echt lekker
ElGriffo
 


Re: een hik in me motor

Berichtdoor Kraandrijver » 12 okt 2014, 09:54

precies marco,en zeker geen oud LPG douwe.
Kraandrijver
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 03 nov 2013, 09:57
Woonplaats: Purmerend
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Een hik in mijn motor

Berichtdoor Douwe » 12 okt 2014, 10:27

ik heb het niet over oude LPG maar over een telefoonschijf die mogelijk nog gemonteerd zit
door dat het rubber op de telefoonschijf niet 100 % afdicht wil het wel gebeuren dat de motor bij stationair onregelmatig loopt.
maar als hij nooit op LPG heeft gelopen zal dit het niet zijn .
je verteld dat je de verdeler kap hebt schoon gemaakt
houd dit in dat je van de contacten de aanslag hebt afgehaald?
zo ja dan word het dus tijd dat je die gaat vervangen .
door het schoonmaken is de speling tussen rotor en verdeel kap groter geworden waardoor dus ook de inbranding hoger word en de kans op fout in ontsteking groter word voor al bij stationair draaien
en als je de verdeler kap vervangt moet je ook de rotor vervangen
anders vervang je maar de helft van de slijtage waar door het nieuwe deel harder slijt ;) :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Een hik in mijn motor

Berichtdoor Kraandrijver » 12 okt 2014, 10:54

ok douwe zal eerst eens beginnen bij de kabels doormeten .
in principe wou ik de kap en rotor wel al vervangen maar misschien hadden jullie nog andere oorzaak.
kijk als de kabels ook al niet goed zijn heb ik al een begin.
Kraandrijver
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 03 nov 2013, 09:57
Woonplaats: Purmerend
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Een hik in mijn motor

Berichtdoor Janr2016 » 12 okt 2014, 11:16

Ik heb hetzelfde met mijn 420SE; iets te lang geen onderhoud gehad denk ik.
Meten is weten.....ca 1 kOhm moeten de kabels als weerstand geven las ik
Janr2016
 


Re: Een hik in mijn motor

Berichtdoor DennisUijl » 13 okt 2014, 13:44

ik heb het ook gehad. bleek inderdaad te komen door rotte kabels.
DennisUijl
 


Re: Een hik in mijn motor

Berichtdoor Kraandrijver » 13 okt 2014, 13:48

Ok ga ik toch echt even eerst kabels meten!
Kraandrijver
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 03 nov 2013, 09:57
Woonplaats: Purmerend
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron