door RD500SEC » 17 okt 2014, 14:24
Voorheen bij een 190D heb ik dit ook gehad, na het vervangen van de voor veren stond hij veel te hoog.
Eerst geprobeerd met 1/4 winding, weinig verschil
Na het afslijpen (zagen gaat echt niet) van 1/2 winding geprobeerd, verschil was zichtbaar, maar hij stond nog te hoog.
Nogmaals een halve winding eraf gaf een goed resultaat, zowel optisch als met rijden.
Ik vermoed dat bij Rob de veren ook vervangen zijn, daarmee vormen ze een goede basis voor een zelfde behandeling, al ligt die keuze geheel bij hem.
Kies je voor gebruikte veren, let dan goed op roest, roest is een potentiƫle breukplaats.
Mocht je geen originele veren hebben, vaak staat er een nummer op van de desbetreffende fabrikant, Google kan je helpen om dit naar een Mercedes nummer te vertalen.
Lukt dit niet kun je de draaddikte en de lengte opmeten, hiervoor (lengte) moet de veer wel uitgebouwd zijn.
Staat er een kleurcodering op de veren?
Komt de kleurcodering van de 380 die op goede hoogte staat overeen met die van de 280 die je over kan nemen?
Dan kun je ze gebruiken, gebruik dan wel hetzelfde onderlegrubber als de 380.