uhm waar zal ik beginnen...
de 380 was erg slecht dus hadden we besloten om er een 500 motor in te zetten. ik had toen een motor gekocht in rotterdam en die kwam uit een 500SE.
de motor had ik ingebouwd en toen zat er gewoon helemaal geen pit in (leek wel een 380).
als ik boven op de motor keek had hij geen luchtmassameter. de motor had er wel een witte stelschroef op zitten.
ik heb er toen een inlaat spruitstuk gedemonteerd en een andere inlaat met gasklep met EGR erop gemonteerd en een luchtmassameter bij gebouwd. ook had de motor alleen maar 8 injectoren en heb dat aangepast door 8 andere injectoren + 2 zwatre brandstofbuizen ect. (mijn eigen 500SEC heeft dat ook allemaal) toen ik dit allemaal had aangepast had de motor meer power maar nog steeds niet wat het moet zijn. ik dacht dan zal de brandstof teweinig zijn omdat ik die aanpassingen erop had gemaakt, dus ging ik de brandstof filter vervangen en dacht ik als ik het co verander dan krijgt hij misschien meer en zal hij beter lopen. (maar niet goed gedaan dus
)
ik heb nu inmiddels een andere spinnenkop van een 500 gemonteerd en alles aangesloten, of ik alle vacuumslangen goed heb zitten weet ik niet. de motor slaat nu niet aan. hij wil wel maar doet het net niet.
ik ga zo meteen mijn eigen SEC erlangs zetten en ga de boel even vergelijken en probeer zo alles goed aan te sluiten.
mijn SEC is van 1982 en heb er een type 2 omgebouwd naar type 1 volledig vacuüm gestuurd en die loopt als een trein!
de andere SEC is van 1982 en heeft een kat + elekt gasklep aansluiting en wil niet de powers geven.
ik hoop zo een beetje een beeld te geven wat ik heb gedaan. ( ik ben een hobby monteur en door het telkens proberen maak ik bijna alles en heb ik het zo een beetje geleerd )