door DRMB560SEL » 19 feb 2015, 21:49
Allereerst allemaal heel hartelijk bedankt voor de snelle reactie en het medeleven. Heb ook al iets geleerd.
"slag trekker"en "vloeistof slag" . Even het motorblok er uit halen, bij die gedachte krijg ik het opeens even heel erg warm.
Hoe het gebeurd is: ik reed ong. 500meter op een taluut (schuineheling), snelheid 10km/u toen ik weer recht reed sloeg de motor af. Wilde niet meer starten, dacht dat de accu leeg was. ANWB gebeld, uur gewacht. Toen de ANWB kwam vroeg hij probeer eens te starten, Ik starten en LOPEN!. Hij zei opgelost. Ik vroeg meet even mij accuspanning zodat ik weet of hij wordt opgeladen. Rij even een stukje naar de parkeerplaats. je staat hier midden op de weg behoorlijk in de weg. Zo'n auto duw je niet alleen even naar de zijkant van de weg. Wilde wegrijden, sloeg de motor af. weer starten, niets weer het idee accu leeg. Hulpaccu erbij, beetje rommelen, starten en lopen. wilde weer wegrijden, sloeg weer af. Weer rommelen, starten, motor loopt, hoorde gerammel en geratel, sloeg weer af en toen niets meer. Ringsleutel 19 op dynamo--motor vast. Toen met de berging naar huis gebracht. Hoop dat de schade mee valt. Maar ja hopen is meestal een uitgestelde teleurstelling.
Thuis carterpan eraf gehaald en stukjes hard plastic gevonden. Via deze site en met google afbeeldingen moet het volgens mij de kettinggeleiders zijn. Wil er rustig de tijd voor nemen om te repareren, alles op zijn gemak demonteren en zo ook de wagen leren kennen. Heeft LPG in gezetten en is er "even"snel uitgehaald, Standkachel werkt niet meer, cruisecontrol en de benzine meter werkt niet. Waar zit cruisecontrol en hoe werkt het, Begin wel al een idee te krijgen waar wat zit, maar wil niet direct alles maar los schroeven. Uit elkaar halen is meestal het probleem niet, maar daarna.
Dynamo en houder, radiateur, koelvin heb ik verwijderd. Dacht via deze site ook gelezen te hebben dat de waterpomp er ook af moet. Denk onder de verdeelkap dat daar de stuurpomp zit. Heb ook , als je voor de auto staat de linker klepdeksel verwijderd. Wat mij op viel is dat de nokkenas niet erg glimt maar slijtage sleufjes heeft. Las op deze site dat de nokkenassen van zacht metaal zijn en na 2 ton versleten zijn??!! Nauw voor een Mercedes.
Maar goed iedere keer een stapje verder. en uit eindelijk komt het wel goed. Hou jullie op de hoogte.
Groet Dick