ik denk aan toeval
een luchtbel in het systeem waardoor de pomp niet kon pompen
ze zijn niet zelf aanzuigend
omdat de kachel bij voorbaat al niet warm werd na het plaatsen van de pomp
roept dat al vraagtekens op
het kachel ventiel zou zonder spanning open horen te staan dus de kachel zou dan heet moeten worden
tenzij er geen circulatie mogelijk is
bij jou redenatie zou het imintatie deel dus de gehele doorgang afsluiten waardoor circulatie niet mogelijk is
dat zou inhouden dat het kachel ventiel in rust stand dus de doorgang af zou sluiten
ik heb hier meerder ventielen op gecontroleerd en dit is bij geen enkel het geval
dat er geen circulatie was kan door een luchtbel in de pomp of een slechte circulatie door de kachel radiateur
ik ben namelijk heel benieuwd hoe jij heb gecontroleerd of de doorstroming voldoende was
heb je een liter teller gebruikt?
want het wil mij niet aan dat het toevallig zo zou zijn dat alle kachel problemen te wijten zouden zijn aan de imitatie delen .
dat zou inhouden dat er nu duizenden zijn met dit zelfde probleem.
en dat is niet het geval het is een enkeling die dit probleem ervaart
want dit probleem is al jaren een probleem en is niet iets van de laatste tijd.
ik heb jaren terug dit probleem al gehad met een 500 type1 toen konden wij het al niet voor elkaar krijgen
puur omdat ik toen nog maar net kwam kijken in het hele W126 gebeuren
onder tussen ben ik al wat verder en kom dit probleem zo nu en dan tegen
vandaar ook dat ik mij hier al even een poosje in verdiept heb
de meeste kans op wat het probleem is
dat is de doorstoom hoeveel heid /weerstand van de kachel radiateur
en de kachel pomp dat die op hoge snelheid uit geschakeld word en hier door de doorstroming blokkeert
ik heb hier meerdere pompen en heb er ook enkele bij waar geen door stroming in mogelijk is als die stil staat