[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koude kachel boven de 80 km/h : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 23:45

Koude kachel boven de 80 km/h

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Douwe » 22 feb 2015, 15:50

of er wel of geen veer in zet maakt ook niet zoveel uit
het gaat erom dat de plunjer in rust stand niet uit maar in staat
(dat is het het verschil tussen in rust gesloten of open )
dat hij dus door spanning uit gestuurd word en niet in getrokken word
of dit nu door magneet werking of door veer werking gebeurt is mij om het even .
oud is een paar tiende mm korter dan nieuwe imitatie
dit komt vermoedelijk door dat het oudere model al wat ingesleten is :handgestures-thumbup:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor RD500SEC » 22 feb 2015, 17:10

Verhelderend, Douwe zo'n opengewerkte plunjer :handgestures-thumbupright:
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Douwe » 22 feb 2015, 18:41

maar is wel even leuk zo discussie
soms komen daar hele verhelderende dingen naar boven
of interpretaties zo als jij het niet bedacht had
zo heb ik de ervaring dat via de ene pomp wel water terug kan vloeien en via de andere pomp niet
wat hier het verschil van is dat weet ik nog niet
kwam hier toevallig achter toen ik met mijn kachel spoel installatie bezig was
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor ElGriffo » 22 feb 2015, 19:20

Toch een veer :whistle: , zit er veel kracht op ?
ElGriffo
 


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Robby » 22 feb 2015, 19:38

:lol:
De rubber veert natuurlijk ook een beetje.
Als je bang bent om fouten te maken, zul je nooit iets leren!!!
Avatar gebruiker
Robby
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20 maart 2012, 19:17
Woonplaats: Omg. Maastricht
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Peter R. » 23 feb 2015, 18:28

Ik kan niets zeggen over dit specifiek probleem, echter wel over 'imitatie'onderdelen.

In het verleden warerpompen, servopompen en andere ongein gehad van een bekend Engels merk van imi dat onderdelen maakt voor Engelse karren. Van de 3 waterpompen moest ik er 2 terugsturen, en op een bepaald moment had ik 5 slechte servopompen na elkaar. Of nieuwe die na een maand beginnen te lekken als betrof het opgepoetse ouwe meuk.

Het is dus niet onmogelijk dat je op een bepaald moment met een batch slechte ventielen zit, en dan kan je er tig achter elkaar monteren, allemaal zonder succes.
Peter R.
 


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Douwe » 23 feb 2015, 19:37

Hmm er word maar gewezen naar imitatie delen.
terwijl nergens vast staat dat dit het probleem was
wat wel vast stond is dat de pomp stuk was
Het is dan ook begrijpelijk dat een kachel niet heet werd.
ik denk dat dit het enigste probleem was en dat de pomp mogelijk de eerste rit een luchtbel heeft gehad.
en dat na het wisselen van het ventiel de luchtbel eruit kon komen.
dat daarna de kachel het weer deed was dus puur toeval en niet op feiten gebaseerd
Laatst bijgewerkt door Douwe op 23 feb 2015, 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor ElGriffo » 23 feb 2015, 20:44

Ik denk dat topic naar mijn gevoel de verkeerde kant op , het mond uit in een discussie van wie gelijk heeft of niet, dat imitatie spullen wel of niet goed zouden zijn en ik proef ergens een een onvrede ..

Dat was niet het doel van dit topic. Ik hoop dat andere liefhebbers hier wat aan hebben die met het zelfde probleem kampen en er wellicht wat aan hebben .

Het is zeker niet bedoeld om 1) gelijk te krijgen en 2) imitatie spullen af te kraken .

Zelf heb ik ook een niet origineel ventiel gemonteerd . Doorgaans pleit ik voor origineel maar ook ik kies met verschillende redenen soms voor gebruikt of niet origineel . Dat doet niets af aan de kwaliteit van de niet originele delen en zeker niet voor de leverancier die ze hier over het algemeen levert. Kan over Paul van Steronderdelen niets anders dan lof schrijven.
het is een zeer betrouwbaar persoon en onderneming die zeer correct en service gericht is en open staat om samen " problemen" op te lossen . Maar aan de andere kant wanneer blijkt uit feiten en niet gebaseerd op een luchtbel dat deze ventielen niet kunnen deugen , kan het voor Steronderdelen ook van waarde kan zijn en hij zijn leverancier er op aan kan spreken .

Nogmaals het gaat hier om een mogelijke oplossing voor een probleem die voor een ander een oplossing kan zijn .
ElGriffo
 


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Robby » 23 feb 2015, 21:29

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar ik weet dat er veel automaatbakken met aftermarket spul wordt gereviseerd vanwege de kosten.
Ik ben bij Paul ook vaste klant en als je al een probleem met een onderdeel zou hebben lost hij het perfect op, toppie.

Mijn probleem met de kachel was met het originele ventiel. Ook weer opgelost met een wisa rubber (niet origineel). Hoeverre maakt t uit of het origineel is? Vaak ook een geldkwestie!
Als je bang bent om fouten te maken, zul je nooit iets leren!!!
Avatar gebruiker
Robby
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20 maart 2012, 19:17
Woonplaats: Omg. Maastricht
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor ElGriffo » 23 feb 2015, 21:53

Victor zal zich wel melden mocht het probleem toch weer voorkomen.

Ben benieuwd naar donderdag naar het probleem van de 2 broers uit Nijverdal (jouw ook bekend ;) )

Nogmaals het is niet de bedoeling geweest om een discussie uit te lokken, echter om een hardnekkig probleem op te lossen waar meerdere mee kampen
ElGriffo
 


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor ElGriffo » 23 feb 2015, 22:38

Welke waardes wil je hebben dan ?

Temp van de slangen cq water wat naar het kachelhuis gaat ?
Of de umwalzpump draait ja of nee ?
Welke temparatuur van de lucht wat uit de roosters komt ,
Bij stilstand of rijdens rijden ?
Hoogte van het ventiel in de spoel buiten de kachelkraan
Aantal volt uit de regelunit bij verschillende temp. Instellingen

Zal donderdag alles eens goed meten, voor en na

Mocht je nog andere waardes willen weten hoor ik het graag
ElGriffo
 


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor ElGriffo » 28 feb 2015, 09:42

Donderdag is helaas door ziekte van de eigenaar niet door gegaan .

Wordt vervolgd
ElGriffo
 


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Henk380SE » 28 feb 2015, 16:55

Zit zo te zien zit ik met het zelfde probleem, wanneer ik ook boven de 80km/h ben geweest wordt t koud en wordt t daarna ook niet meer warm ondanks een file, wordt pas weer warm als ik de motor uit zet en laat de ventilator nog draaien, Ook ik heb de kachelventielen vernieuwd door imitatie en heb de spoelen moeten vervangen door andere.
Tijdens inbouwen van de radio wel alle lampjes vernieuwd van het controle paneel dus ga ook zeker op Douwe zijn advies nog de contacten van de regelaars controleren.
Wel de kachel leidingen binnen even goed aangesloten maar zonder resultaat
Vanmorgen de stekker van de ventielen eraf gehaald en het werd puffen in de auto en het raampje ging een stukkie open om niet in slaap te vallen na de nachtdienst
Ik blijf het vol interesse volgen hier
met vriendelijke groet
Henk
Henk380SE
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 24 feb 2015, 13:36
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor ElGriffo » 28 feb 2015, 18:47

Wanneer de stekker eraf is wordt hij dan niet koud boven de 80km
Uur ?

Lijkt bij jouw meer op een verkeerde aansturing

Jij hebt een type 1 met volautomaat airco ?
ElGriffo
 


Re: Koude kachel boven de 80 km/h

Berichtdoor Douwe » 28 feb 2015, 19:17

is vermoedelijk een contact probleem op de stuurunid onder het dashboard
slechte contacten of oxidatie is vaak een oorzaak
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron