[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kruisstuk uitlaat : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 23:20

kruisstuk uitlaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Douwe » 27 feb 2015, 08:51

Wat is het voordeel van het kruistuk in de uitlaat?
en wat zouden de nadelen zijn als je het eruit laat?
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Peter R. » 27 feb 2015, 10:14

Als het is wat ik denk dat je bedoelt heeft dat kruisstuk alles te maken met de ontstekingsvolgorde van je motor. Deze pijp stuk zorgt voor een drukequilibratie tussen de linker en rechter uitlaathelft, zodanig dat de auto veel stiller wordt. Haal het ertussenuit en je krijgt een borrel die klassiek geassocieerd wordt met US muscle cars.
Peter R.
 


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Douwe » 27 feb 2015, 13:32

Dat is mooi want dat is net wat ik graag wou
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Kai » 27 feb 2015, 14:51

Alles op de Mercedes waarvan je je afvraagt wat het doel is, lijkt "voor het milieu"
Avatar gebruiker
Kai
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 mei 2010, 19:44
Woonplaats: Kloosterburen
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor RD500SEC » 27 feb 2015, 20:19

Het zorgt ook voor meer koppel bij lage toeren.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Kai » 27 feb 2015, 23:24

En minder bij hogere toeren
Avatar gebruiker
Kai
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 mei 2010, 19:44
Woonplaats: Kloosterburen
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Robby » 27 feb 2015, 23:54

:cool: Dus je hebt het lawaai alsof je 100 rijdt en je komt met 50 langs. : )
Als je bang bent om fouten te maken, zul je nooit iets leren!!!
Avatar gebruiker
Robby
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20 maart 2012, 19:17
Woonplaats: Omg. Maastricht
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Kai » 02 maart 2015, 13:06

Ik kom er toch nog even op terug.
In de Mercedes heb je een gelijkmatige verdeling van ploffen per motorhelft.
Dus in principe zou je geen kruisstuk nodig hebben om de motor "beter"te laten lopen.
Amerikaanse V8-en hebben een ongelijkmatige verdeling, tgv een crossplane krukas.
Hier heb je ze wel degelijk nodig. Vooral bij lagere toeren.

Ik vind dat het hier: http://craig.backfire.ca/pages/autos/v8-engines
goed uitgelegd wordt.
Avatar gebruiker
Kai
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 mei 2010, 19:44
Woonplaats: Kloosterburen
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Douwe » 07 maart 2015, 18:18

nou de pijpen zitten er al even onder
de verwachting was eigenlijk dat het geluid anders zou worden
maar niks is minder waar hij blijft mooi rustig niks over dreven :handgestures-thumbup:
wel een lichte grom erin ook bij stationair draaien
maar dat had ik al wel door mijn sport demper
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Kai » 08 maart 2015, 14:48

Douwe: je hebt dus het kruisstuk en de "nierdempers" vervangen door een rechte buis ?
Al een stukje op de snelweg gereden ? Is het te doen kwa herrie ?
Avatar gebruiker
Kai
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 mei 2010, 19:44
Woonplaats: Kloosterburen
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor ElGriffo » 08 maart 2015, 15:41

En ? Hoe rijd en loopt ie nu ?
ElGriffo
 


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Douwe » 08 maart 2015, 16:01

Ik heb alleen mijn kat verwijdert
dit is tevens het stuk waar de uitlaat gassen samen kwamen.
De niertjes heb ik er nog gewoon onder zitten met een sport einddemper orgineel voor Mercedes.
ik heb er nog niet mee gereden.
het afstellen van het co gaf van de week wat problemen
ik vermoed dat dit samen hangt met het niet op bedrijfs thempratuur willen komen van de motor
dus van de week eerst maar eens de thermostaat vervangen.
en dan weer proberen.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Kai » 08 maart 2015, 16:16

Dan heb je nu eenzelfde uitlaat als een standaard zonder kat.
Maar dan met andere einddemper.
Ik ben benieuwd hoe het klinkt zonder niertjes (en zonder kat want die heb ik niet :)

Trouwens: ik heb een probleem gehad met mijn thermostaat. Het "staafje"wat de klep geleidt
zit niet vast aan het beugeltje. Waardoor dit staafje scheef kwam te zitten tussen klep en behuizing.
Heb toen het staafje aan het beugeltje vastgelast.
Was een splinternieuwe thermostaat trouwens.
Avatar gebruiker
Kai
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 mei 2010, 19:44
Woonplaats: Kloosterburen
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: kruisstuk uitlaat

Berichtdoor Douwe » 08 maart 2015, 16:27

Hey die grap met dat buisje heb ik ook gehad
lag toen tussen de klep in
zonder de niertjes vond ik te over dreven bij mijn 380
daarom heb ik in de tijd de achter demper vervangen voor RVS buizen
zoek maar eens op youtube naar RVS vier pijps uitlaat
en anders kan je douwes 380 in de showroom zoeken daar zit ook het filmpje met geluid bij
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron