[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead kruisstuk uitlaat : Techniek
Als het is wat ik denk dat je bedoelt heeft dat kruisstuk alles te maken met de ontstekingsvolgorde van je motor. Deze pijp stuk zorgt voor een drukequilibratie tussen de linker en rechter uitlaathelft, zodanig dat de auto veel stiller wordt. Haal het ertussenuit en je krijgt een borrel die klassiek geassocieerd wordt met US muscle cars.
Ik kom er toch nog even op terug. In de Mercedes heb je een gelijkmatige verdeling van ploffen per motorhelft. Dus in principe zou je geen kruisstuk nodig hebben om de motor "beter"te laten lopen. Amerikaanse V8-en hebben een ongelijkmatige verdeling, tgv een crossplane krukas. Hier heb je ze wel degelijk nodig. Vooral bij lagere toeren.
nou de pijpen zitten er al even onder de verwachting was eigenlijk dat het geluid anders zou worden maar niks is minder waar hij blijft mooi rustig niks over dreven wel een lichte grom erin ook bij stationair draaien maar dat had ik al wel door mijn sport demper
Douwe: je hebt dus het kruisstuk en de "nierdempers" vervangen door een rechte buis ? Al een stukje op de snelweg gereden ? Is het te doen kwa herrie ?
Ik heb alleen mijn kat verwijdert dit is tevens het stuk waar de uitlaat gassen samen kwamen. De niertjes heb ik er nog gewoon onder zitten met een sport einddemper orgineel voor Mercedes. ik heb er nog niet mee gereden. het afstellen van het co gaf van de week wat problemen ik vermoed dat dit samen hangt met het niet op bedrijfs thempratuur willen komen van de motor dus van de week eerst maar eens de thermostaat vervangen. en dan weer proberen.
Dan heb je nu eenzelfde uitlaat als een standaard zonder kat. Maar dan met andere einddemper. Ik ben benieuwd hoe het klinkt zonder niertjes (en zonder kat want die heb ik niet
Trouwens: ik heb een probleem gehad met mijn thermostaat. Het "staafje"wat de klep geleidt zit niet vast aan het beugeltje. Waardoor dit staafje scheef kwam te zitten tussen klep en behuizing. Heb toen het staafje aan het beugeltje vastgelast. Was een splinternieuwe thermostaat trouwens.
Hey die grap met dat buisje heb ik ook gehad lag toen tussen de klep in zonder de niertjes vond ik te over dreven bij mijn 380 daarom heb ik in de tijd de achter demper vervangen voor RVS buizen zoek maar eens op youtube naar RVS vier pijps uitlaat en anders kan je douwes 380 in de showroom zoeken daar zit ook het filmpje met geluid bij