door Bayram » 08 maart 2015, 19:02
Hallo allemaal,
Gisteren was ik bij Ivar in Rotterdam en op de terug weg viel het me eigenlijk pas op.
Ik heb nauwelijks vermogen op de snelweg, ik reed 120-130 en de toeren waren zo'n 3500-4000.
Wanneer hoort hij over te schakelen? Want het lijkt me toch wel hoog in de toeren. Heen was dit ook.
Omdat ik er zo weinig mee rijd vallen dit soort dingen nu pas op.
Ben nog door gegaan naar 150, maar hij bleef stijgen in toeren zonder te schakelen.
Ik was toen maar gestopt omdat ik geen boete wil.
Hij heeft zo'n 1 op 7,5 gelopen, dat vind ik ook aan de hoge kant.
Laatst haalde ik 1 op 11, met half binnenstad en helft 80 wegen.
Als ik wil optrekken pakt hij het niet op zoals het hoort, alleen als ik hem echt helemaal plat trap.
Dan doet de kickdown het, en dan heeft hij wel vermogen.
Voor de rest loopt hij stationair ook nog niet helemaal mooi, terwijl op de CO kast geen gekke dingen te zien zijn.
Wat is er de laatste 2000 kilometer nog allemaal aan gedaan?
- Rotor en verdelerkap (Bosch)
- Bougies (Mercedes)
- Overspanningrelais opnieuw gesoldeerd
- Luchtmassameter gereinigd en met nieuwe onderbak terug geplaatst
- Brandstoffilter (Bosch)
- Nieuwe injectoren (Bosch) en rubbers (Mercedes)
- Bougiekabels (Bosch)
- Stappenmotor ultrasoon gereinigd
- Potmeter (Bosch)
- CO afgesteld
Van de automaat is nog geen 1000 kilometer geleden de K1 en K2 vervangen.
En natuurlijk ook automaatbak olie ververst met nieuwe rubber en filter
Waar kan ik nog meer gaan zoeken?
Zat zelf al te denken aan:
- Verstopte katalysator
- Brandstofpomp
- Kickdownschakelaar
Heb dus problemen met hoog brandstof verbruik, geen power en geen mooie stationaire loop.
Alle tips en ideeën zijn welkom