[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Mistlamp(en) achter en lichtschakelaar : Interieur - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 apr 2024, 13:42

Mistlamp(en) achter en lichtschakelaar

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Re: Mistlamp(en) achter en lichtschakelaar

Berichtdoor mbsam » 02 feb 2015, 00:19

In België mag het mistachterlicht al gevoerd worden bij zware regen en sneeuwval en kent men niet de eis van 50mtr zoals in Nederland, vandaar dat zij veel eerder het mistachterlicht gebruiken dan wij.
Voor bumperklevers kun je even het rempedaal licht aanraken met de linkervoet terwijl je gewoon gas blijft geven met rechts.
Bij handgeschakelde auto's kun je ook even de hoes van de schakelpook oplichten en dan de knop induwen van je achteruitrijverlichting, dit geeft een geweldig resultaat.

Groet Sam
mbsam
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 11 jan 2015, 19:45
Woonplaats: Vlissingen
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Mistlamp(en) achter en lichtschakelaar

Berichtdoor R.Tonnon » 16 maart 2015, 22:25

Hallo,
Het verhaal van de niet brandende mislamp klopt en is simpel te verklaren.
Ikzelf heb ook een auto rechtstreeks in Japan gekocht ( met 11000 Km, ja je leest het goed).
Wat is aan de hand? Heel eenvoudig een nieuwe schakelaar monteren en een fitting in het achterlicht.
Trouwens je zal ook de koplampen moeten vervangen.(links verkeer aldaar)
Succes, Ryan
R.Tonnon
 


Re: Mistlamp(en) achter en lichtschakelaar

Berichtdoor Fransiho » 17 maart 2015, 12:36

Hallo Ryan,
mistlamp: schakelaar en metalen fittinghouder weten uit te halen, kabels en fittingen waren aanwezig, rest was dan ook zo gefikst, schakelaar was eventueel nog wel aan te passen maar dan had ik het 2e lichtincoontje niet naast de draaiknop, voor 11 euro schakelaar gekocht op Ebay, voor dat geld ga je niet zitten te klooien. De fitting proberen te kopen bij MB maar dan moest je de hele houder kopen, ook via Ebay voor 10 euro uitgehaald.
Ik ben vorig jaar op keuring geweest en is wagen goedgekeurd, onder de zgn. "O" plaat (oldtimer) in België, alleen deed men moeilijk over de mistlampen en niet over de koplampen, ze zijn nochtans gecontroleerd, ik heb er verder ook niet meer naar gekeken en kan ook niets vreemds zien als lampen 's avonds branden (rechts iets verder dan links).
Jij hebt misschien je stuur rechts zitten? (ik links)
Jouw 11.000 km......hoe ben je daar zo zeker van?
Weet jij soms of je in Japan de ''autohistorie" kunt navragen (waar?), want als je de verhalen hoort over de echtheid van de km's zal men in Japan niet vroomser zijn dan hier bij ons in EU.
Ik heb zelf een 420SEL van 1989 met ca. 57.000 km en zou van de Japanse regering/ambassade afkomen. De uitvoerpapieren geven deze km-stand aan maar dat zegt me totaal niets, er zitten geen onderhoudspapieren bij.
De wagen ziet er perfect uit en je zou van echtheid kunnen spreken, over de properheid in de motorruimte begin ik dan weer te twijfelen.
Kun jij de Japanse papieren ''ontcijferen"?
Mvg, Frans
Fransiho
 

Vorige

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast