[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Warm slecht aanslaan k-jetronic : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 21:59

Warm slecht aanslaan k-jetronic

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Gerko » 23 maart 2015, 21:27

Dag allemaal,
Heeft er iemand ervaring met het slecht warm aanslaan van een k-jetronic?
Ben op t werk bezig met een 230CE is wel n 4pitter maar basis is toch gelijk lijkt me.
Tips zijn welkom.
Ontsteking is afgesteld en kleppen zijn gesteld. Koud start ie prima. Heeft koud start ventiel.
Alvast bedankt groet Gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor ElGriffo » 23 maart 2015, 21:56

Meet even je brandstofdruk of deze warm terug loopt.

Is volgens mij al redelijk over geschreven .. De zoekfunctie al gebruikt ?

Druk loopt terug door lekkende verstuiver en spinnenkop ? ( hierdoor verzuipt de motor ook)
Accumulator defect en daardoor wordt het systeem ook niet op druk gehouden .

Afstelling co ?

Ontsteking ?

Sensoren .....

Zo Zijn er nog wel wat mogelijkheden
ElGriffo
 


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Douwe » 24 maart 2015, 08:26

Inderdaad door terug lopende brandstof druk krijg je vaporlock
dit is een vergassing van de brandstof in de inspuitleidingen
je hebt kans dat je het in die richting moet zoeken
het is ook mogelijk dat je spinnenkop de rest druk in het injectie systeem te laag houd
Dus dat de druk regelaar daarvan niet goed wekt
of je druk acumulator is stuk
probeer eens eerst de brandstof pomp te laten draaien voor je start
desnoods even de boel over bruggen
als hij dan wel direct aan slaat kan het in die richting zitten
of je kan mogelijk lekkages hebben bij je filter dat hij lucht in het systeem krijgt.
Ik heb dat al vaker gehad
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Gerko » 24 maart 2015, 13:46

Kijk das mooi zulke tips
Had ooit al eea gelezen maar werk er bijna nooit aan
Inmiddels druk meet set binnen k hoop vanmiddag meer te weten
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Gerko » 24 maart 2015, 18:31

Nog niet aan toe gekomen dus word morgen weer verder
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Gerko » 25 maart 2015, 18:25

druk gemeten blijft helemaal koud bijna 7 bar, draaiend 6,5 bar, warm 6,2 bar. bij afzetten blijft de druk na 20min nog steeds 6,2 bar. als je hem dam -warm- start, slecht aanslaan, druk zakt tijdens starten tot 5,5 bar. na aanslaan weer keurig 6,2 bar.
stekker erafhalen van de warmloopregelaar lijkt geen effect te hebben, drukken blijven gelijk.

druk lijkt wat aan de hoge kant, Bosch geeft aan 5,4 bar.
aangezien het stappenplan van Bosch wel errug uitgebreid is en we zo weer een dag verder zijn met allerlei metingen en controles, zijn tips voor snelle controles welkom.

wat me wel opvalt:

normaal gesproken als je co afstelt bij een spinnekop reageert hij heel erg direct op het verdraaien van het inbusje.
dit is bij deze auto niet het geval, hij reageert nauwelijks op het verdraaien van de inbus??? wat moet ik hieruit opmaken want dit lijkt me niet normaal.
co staat op 0,9 met een hc van 180 en een lambda van 0.986

alvast bedankt weer
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor ElGriffo » 25 maart 2015, 18:31

Heb je het idee dat de motor verzuipt ? wanneer hij aanslaat rookt hij dan zwart ? en ruik je rijkelijk benzine
Als de druk mooi " strak " blijft zou je mogen aannemen dat er geen brandstofdruk (branfdstof ) in het aanzuig traject komt .

Je zou toch bijna de accumulator verdenken . C0 en HC lijken me zeer netjes
ElGriffo
 


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Gerko » 26 maart 2015, 17:16

nee, niet het idee dat ie verzuipt. rookt ook niet zwart. slaat gewoon niet aan totdat ik gas geef.

weten jullie eventueel iemand die veel ervaring heeft met k-jetronic systemen? liefst redelijk in de buurt van amersfoort/ede?
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor rojo124 » 26 maart 2015, 19:54

Gooi de koudstart injector eens los (stekkertje er af),als deze door vervuiling slecht inspuit verzuipt hij als het ware de boel........zonder koudstart injector moet hij ook direct aanslaan.
even proberen...kost niks!!

Gr. Ron
rojo124
 


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor RD500SEC » 27 maart 2015, 00:31

Als het brandstof gedeelte in orde is:
Je hebt ook lucht nodig, hoe is de stappenmotor? (als je die hebt, zit er een K of een KE in de 230?)
En een vonk, een zwakke vonk kan voor startproblemen zorgen.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Douwe » 27 maart 2015, 08:27

Staat het co met 0,9 niet wat telaag?
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Warm slecht aanslaan k-jetronic

Berichtdoor Gerko » 16 apr 2015, 12:52

Probleem vooruit geschoven i.v.m. tijdgebrek
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten