Mijn Benz is uit Duitsland en is daar omgebouwd om een lage fijnstof uitstoot te hebben, zodat deze in de grote steden mag rondrijden.
Nu heb ik wat op internet rondgesnuffeld en ben er achter gekomen dat het kastje (foto met EGS erop) de volgende signalen gebruikt.
- temperatuurmeter in luchtinlaat
- lambda signaal
- koelwater temperatuur
- ..... en vast nog andere signalen
A.d.h.v. deze signalen stelt het aparaat het mengsel af (kan dat?). Nu blijkt dit systeem bij mij niet meer te werken en wil ik het uitbouwen. Na het afhalen van het luchtfilter kwam ik een vacuümslang tegen die niet is aangesloten (zie foto) Volgens mij gaat er bij elke injector een vacuumbuisje naar binnen, klopt dit?) Deze zijn aan weerszijden bij mij niet aangesloten (waarom weet ik niet). Volg ik de vacuumslangetjes dan kom ik bij een vertakking waardoor de 2 slangetjes naar 1 gaan.
Deze slang gaat naar een solenoide met daaraan een stekker. Ik heb geen idee wat deze doet en of dat deze origineel is. vanuit deze solenoide komt weer een slangetje, ook deze ligt gewoon open.
Wat zou dit kunnen zijn en hoe zijn de 2 buizen naast de spinnenkop origineel aangesloten?
CIMG0014.jpg
CIMG0015.jpg
CIMG0016.jpg
1. Is het EGS controle apparaat
2. Solenoide
CIMG0018.jpg
CIMG0017.jpg