Na de voorstelronde hier maar even verder ingaan op de reacties over mijn vraag of het objectief gezien redelijk te doen is om er een W126 op na te gaan houden die het zonder al te gekke dingen nog een poos uithoudt.
Ik heb meer oude auto's gereden en die netjes kunnen houden terwijl ze altijd buiten stonden.
Mijn eerdere ervaringen hebben geleerd dat een oudere auto gewoon een stuk meer aandacht vraagt dan een recente auto.
Dat is niet erg mits de basis maar goed is.
Daarom melde ik in het voorsteltiopic al dat weggewerkte roest m.i. link is omdat je niet weet hoe het is gedaan.
Als er een volledig fotoboek/historie van dat soort werkzaamheden bij een auto is dan is er iets over te zeggen maar aan fraaie verkoopverhalen heb je niks.
Ik verwacht dan ook niet dat je voor 3000 euro een goede W126 tegen zal komen maar bij wijze van spreken 10000 euro uitgeven is ook geen garantie voor een toppertje.
Er staat toch nog zat te koop, van opknappers (die tijd heb ik gehad) tot en met 'als nieuw' geadverteerde exemplaren met enorme vraagprijzen.
Nu heb ik een best nog mooie W202 uit '94 met ff een ton km's, dat is een fijne auto maar uiteraard een beetje surrogaat vergeleken bij een echte W126.
Enfin, het onderzoek naar het voor mij inhoudelijk nog redelijk onbekende fenomeen W126 is zeker erg interessant.
Ik denk dan wel aan een exemplaar die in de overgangsregeling valt.