door Robby » 25 jun 2015, 11:44
Bedankt Kai voor de opsomming;
- Trek een voor een je bougiedoppen los om te zien of het een bepaalde cylinder betreft,
is gebeurd, geen verandering
- Spuit remmenreiniger achtereenvolgens nabij iedere injector:
zien of er een lek is, motor gaat even anders lopen, is gebeurd, geen verandering
- Gebruik remmenreiniger om evt. andere lekken op te sporen, is gebeurd, geen verandering
- Check compressie en bekijk de bougies: kleur verraadt veel, compressie is goed, bougies zijn nieuw
Als je nog iets op goed geluk wilt vervangen blijven eigenlijk alleen de bobine + ontstekingsmodule over.
Maar breng eerst de staat van de motor in kaart
De verdeler, rotor en kabels zijn nieuw!
De bobine werkt of werkt niet, een andere keuze kan toch niet. Deze kan toch niet maar af en toe werken?????
De onstekingsmodule heb ik al eens uitgewisseld met mijn reserve, geen verschil.
Die luchtlekken was ik van plan eens na te lopen, ik zag dat ik op een slangetje erg weinig vacuüm had, hij zuigt 1/10 zachter dan de andere.
Als je bang bent om fouten te maken, zul je nooit iets leren!!!