Ik heb gisteren toevallig net de rotor en de verdelerkap vernieuwd op mijn 300SE.
Het is echt een fluitje van een cent. Eerst de zwarte beschermkap eraf en daarna 3 inbus boutjes losdraaien. De onderste is wel lastig om (goed) bij te komen (in ieder geval met het gereedschap dat ik heb). Rotor kun je losdraaien (zijn weer 3 inbus boutjes) en kan niet verkeerd worden gemonteerd. De O-ring die op de stofkap zit (de kap die oranje is en achter de rotor zit) is vaak een beetje droog. Deze heb ik met een doek en een beetje silicone spray ingevet (dus niet gespoten omdat het brandbaar is). Je kunt de ring ook nieuw kopen bij de dealer voor 18 euro als ik me niet vergis. Hij is wel cruciaal omdat er anders vocht bij kan komen. Daarna gewoon de bougiekabels goed aansluiten en de verdelerkap monteren. Voordat je de verdelerkap monteert even de schroefjes erin draaien (vooral de onderste) anders is het heel lastig om die er weer in te krijgen). Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Als je ermee bezig bent zie je het vanzelf. Het stelt echt niet veel voor. Succes!