Na het uitbouwen van de gas installatie (die er enkele jaren heeft ingezeten) van mijn 280SE is er ongeveer 1500km met de auto gereden op enkel benzine. Het enige euvel wat hiermee gepaard ging is dat na een tijdje de auto afsloeg wanneer de motor met de transmissie in D. Dit heb ik simpel opgelost door het stelschroefje bij de luchtfilter aan te passen zodat het stationair toerental wat hoger werd. Geen problemen daarna meer gehad, echter kwam hier enkele weken geleden een verandering in: ik stond stil bij het stoplicht en de motor liep stilletjes uit, precies zoals ik dat was gewend bij het te laag hebben ingesteld van het stationair toerental. Hierdoor ben ik weer aan ditzelfde stelschroefje gaan draaien echter dit keer met geen enkel resultaat. Motor slaat niet aan.
De auto heb ik naar een lokale automonteur gesleept (die de Mercedes in onderhoud heeft) en hem gevraagd hiernaar te kunnen kijken. Zijn conclusie was dat dit stelschroefje mogelijk ‘dol’ gedraaid was, toch hebben we de motor weer aan de praat gekregen. Na een stuk rijden en weer terug te zijn gekomen bij de garage zetten we de motor uit en probeerden we hem weer te starten. Dat ging uiteindelijk wel. Maar als de motor aanmaal weer afgekoeld is weigert hij aan te slaan. Nu terugbrengen in basisopstelling en lang proberen doet hij het uiteindelijk weer. Maar de volgende dag (met inmiddels afgekoelde moto)r, weer hetzelfde probleem: niet willen starten. Monteur wil het hele ínjectie'systeem nu vervangen, maar is niet 100% dat dit de oplossing biedt. Heeft iemand tips?