[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Starten, niet starten! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 14:57

Starten, niet starten!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Starten, niet starten!

Berichtdoor bmaarten » 19 okt 2015, 15:42

Na het uitbouwen van de gas installatie (die er enkele jaren heeft ingezeten) van mijn 280SE is er ongeveer 1500km met de auto gereden op enkel benzine. Het enige euvel wat hiermee gepaard ging is dat na een tijdje de auto afsloeg wanneer de motor met de transmissie in D. Dit heb ik simpel opgelost door het stelschroefje bij de luchtfilter aan te passen zodat het stationair toerental wat hoger werd. Geen problemen daarna meer gehad, echter kwam hier enkele weken geleden een verandering in: ik stond stil bij het stoplicht en de motor liep stilletjes uit, precies zoals ik dat was gewend bij het te laag hebben ingesteld van het stationair toerental. Hierdoor ben ik weer aan ditzelfde stelschroefje gaan draaien echter dit keer met geen enkel resultaat. Motor slaat niet aan.

De auto heb ik naar een lokale automonteur gesleept (die de Mercedes in onderhoud heeft) en hem gevraagd hiernaar te kunnen kijken. Zijn conclusie was dat dit stelschroefje mogelijk ‘dol’ gedraaid was, toch hebben we de motor weer aan de praat gekregen. Na een stuk rijden en weer terug te zijn gekomen bij de garage zetten we de motor uit en probeerden we hem weer te starten. Dat ging uiteindelijk wel. Maar als de motor aanmaal weer afgekoeld is weigert hij aan te slaan. Nu terugbrengen in basisopstelling en lang proberen doet hij het uiteindelijk weer. Maar de volgende dag (met inmiddels afgekoelde moto)r, weer hetzelfde probleem: niet willen starten. Monteur wil het hele ínjectie'systeem nu vervangen, maar is niet 100% dat dit de oplossing biedt. Heeft iemand tips?
bmaarten

Re: Starten, niet starten!

Berichtdoor Renegade50 » 19 okt 2015, 19:22

CO niet goed?
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 19 okt 2015, 19:45

ik zou er mee naar een kenner gaan
die wel verstand van zaken heeft :handgestures-thumbup:
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor SanderH » 19 okt 2015, 21:17

Het hele injectiesysteem vervangen? Je kan er ook een heel nieuw blok inhangen, lost je probleem ook op.
Maar zonder gekheid, volg de tips van Hans en Douwe eerst op voordat je er bakken met geld in stopt zonder te weten waar je mee bezig bent.
Succes er mee!
SanderH
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bmaarten » 20 okt 2015, 11:27

Bedankt voor de reacties! We gaan eens kijken of het relais de oplossing kan gaan bieden. Heeft iemand tips voor een goede monteur in omgeving Tilburg/Den Bosch die kennis heeft van oude mercedessen?
bmaarten

Berichtdoor ElGriffo » 20 okt 2015, 13:29

Of een fikse luchtlekkage
ElGriffo

Keer terug naar Techniek