Als je hem er met beleid af of op wipt met een grote platte schroevendraaier gebeurd er helemaal niks met die dikke stijve slang. Daar lekte hij ook nooit. Maar daardoor druk je wel het deksel met thermostaat scheef en daardoor wordt de afdichtring weer plat en scheef gedrukt.
Ik had er trouwens ook nog een doek tussen om beschadiging te voorkomen.
Hij lekte altijd bij de uitstulping in de thermostaat aan de achterkant. Waar de rubber afdichtring dus ook een uitstulping heeft.
Beide delen waren en zijn altijd goed schoongemaakt.
Zeker na de eerste keer lekken echt zeer grondig schoongemaakt.
Die link naar een site is een thermostaat van een 300SE. De 3 liter 6 cilinder. Die heeft de thermostaat op zo'n beetje de makkelijkste plek die ik ooit gezien heb.
Dat zegt helaas helemaal niks over hoe je het netjes en makkelijk doet op de V8 waar hij een stuk meer ingebouwd zit.
Maar het ligt dus gewoon aan de dikke stijve slang begrijp ik uit jullie antwoorden.
Die hoort gewoon flexibeler te zijn dan bij mij. En dan kan je het deksel er gewoon tussen kantelen terwijl je de slang eromheen vormt of hem even weg halen om hem er later tussen te frutten.
Want dat is dus met deze totaal onmogelijk. Hij geeft met geen mogelijkheid genoeg mee om hem er later nog tussen te krijgen.
Keihard!!!!
Maar dan weet ik dat! Top!
Ik ga zo wel even langs Mercedes voor een stukje nieuwe slang dan. Kan vast niet heel veel kosten.
Meteen een nieuwe afdichtring erbij en dan kan het blijkbaar niet meer fout gaan.