Vandaag hebben we de auto van Keulen naar Helden gereden, RDW was niet meer te halen voor 12.00. In Keulen startte hij wat moeilijk, wellicht omdat we het niet goed deden of misschien omdat de tank vrijwel leeg was. Direct getankt (Super bij een Star tankstation) en weggereden, ging allemaal goed.
Vlakbij Venlo bij een grote rotonde begon de auto een beetje te sputteren bij het afremmen en bij het nemen van de eerste afslag rechts sloeg ie af. Door laten lopen naar een veiligere plaats en daar wat uitgeprobeerd. Wilde niet echt fatsoenlijk starten, en bij gas geven met P klonk de motor nogal zwak. Na een paar keer deed ie het wel weer. Dus zijn we maar doorgereden en is de motor nog eens 3 of 4 keer uitgevallen. Dit gebeurde telkens als ik gas gaf na remmen bij een stoplicht / rotonde. (stilstaan of bijna stilstaan)
Ik weet (nog) niet veel af van de W126 en ben van plan om me dat aan te leren, met jullie hulp bijvoorbeeld. BVD hiervoor .
Sowieso was ik plan om samen met iemand anders, die er wat meer verstand van heeft, olie / oliefilters / andere filters / remvloeistof / radiatorkoelingsmiddel (antifreeze?) e.d. te vervangen.
Remblokken moeten trouwens ook nog vervangen worden.
Maar ik zou graag eerst het probleem met het afslaan van de motor willen oplossen, dus als jullie mij daarmee op weg kunnen helpen zou dat zeer fijn zijn…
P.S. Zou zeer gerichte aanwijzingen op prijs stellen, aangezien ik waarschijnlijk niet weet waar ik precies naar zou moeten kijken bij de motor bijv.