[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
sloten - centrale deurvergrendeling : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 11:03

sloten - centrale deurvergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: sloten - centrale deurvergrendeling

Berichtdoor RD500SEC » 10 dec 2015, 22:03

Door verkeerd aansluiten kan het deurslot buiten spel staan, zoals LL aangeeft.
De schakelaar in de bestuurdersdeur kan defect zijn, zoals Douwe aangeeft.
Zolang de afstandbediening werkt, is dat geen probleem, dan wordt het deurslot niet gebruikt.

Vanaf de c.v. pomp in de kofferbak is de blauwe draad doorgeknipt, deze gaat naar het bestuurders portierslot.
Vanaf het a.b. kastje gaan twee draden naar de c.v. pomp en worden op de doorgeknipte blauwe draad aangesloten.
De ene aan het stukje naar de pomp, de andere op het stuk naar de deur.
Omdat het a.b. kastje voor de c.v. de auto na 15 seconden automatisch afsluit lijkt dit in orde, maar ik zou het toch even nakijken.

Plaats om te beginnen een nieuwe batterij in de handzender en kijk of er weer leven in de c.v. zit, of, dat je in het ieder geval het kastje hoort klikken bij bedienen van de handzender.
kijk de zekeringen na in de draden van het c.v. kastje.
Krijgt het kastje spanning, massa, of te wel loop de bedrading en de aansluitingen na.
Als dat allemaal goed is en het c.v. kastje reageert niet op de handzender, moet je misschien de zender opnieuw aanmelden bij het kastje.
Hiervoor zul je merk en type nodig hebben voor de handleiding.
Meestal zit er op het kastje een microswitch, als je deze indrukt heb je ongeveer 15 seconden om de handzender aan te melden door de knop "openen" of "sluiten" in te drukken en even vast te houden.
Nu zou de a.b. weer moeten werken.

waarschijnlijk doet je deurslot het nu nog niet, je zult in de deur de schakelaar na moeten kijken, of de stekker: meet of er spanning op 1 van de pinnen staat en of er aarde is op de bruine draad, de blauwe draad gaat naar de c.v. pomp, daar meet je niets zolang de c.v. in rust is. Is de c.v. pomp in werking zul je op de blauwe draad of een plus signaal hebben, of een massa, afhankelijk van of de auto op slot gaat of open.
Is dat goed, dan heb je of corrosie in de contacten, of de schakelaar is defect.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: sloten - centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Tom 380sel » 16 aug 2024, 13:18

Beste Douwe, is in dit geval dan ook sowieso een zekering door? Bij mij is 15 nog gewoon intact.
Tom 380sel
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 09 jun 2021, 10:48
Roepnaam:
Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: sloten - centrale deurvergrendeling

Berichtdoor hans000 » 01 sep 2024, 10:32

[quote="Tom 380SEL"]Beste Douwe, is in dit geval dan ook sowieso een zekering door? Bij mij is 15 nog gewoon intact.[/quote]


Douwe zit al geen jaren meer op dit forum, hij is wel te bereiken via facebook
Groet Hans
hans000
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 09 sep 2016, 14:56
Woonplaats: Nijmegen
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron