Door verkeerd aansluiten kan het deurslot buiten spel staan, zoals LL aangeeft.
De schakelaar in de bestuurdersdeur kan defect zijn, zoals Douwe aangeeft.
Zolang de afstandbediening werkt, is dat geen probleem, dan wordt het deurslot niet gebruikt.
Vanaf de c.v. pomp in de kofferbak is de blauwe draad doorgeknipt, deze gaat naar het bestuurders portierslot.
Vanaf het a.b. kastje gaan twee draden naar de c.v. pomp en worden op de doorgeknipte blauwe draad aangesloten.
De ene aan het stukje naar de pomp, de andere op het stuk naar de deur.
Omdat het a.b. kastje voor de c.v. de auto na 15 seconden automatisch afsluit lijkt dit in orde, maar ik zou het toch even nakijken.
Plaats om te beginnen een nieuwe batterij in de handzender en kijk of er weer leven in de c.v. zit, of, dat je in het ieder geval het kastje hoort klikken bij bedienen van de handzender.
kijk de zekeringen na in de draden van het c.v. kastje.
Krijgt het kastje spanning, massa, of te wel loop de bedrading en de aansluitingen na.
Als dat allemaal goed is en het c.v. kastje reageert niet op de handzender, moet je misschien de zender opnieuw aanmelden bij het kastje.
Hiervoor zul je merk en type nodig hebben voor de handleiding.
Meestal zit er op het kastje een microswitch, als je deze indrukt heb je ongeveer 15 seconden om de handzender aan te melden door de knop "openen" of "sluiten" in te drukken en even vast te houden.
Nu zou de a.b. weer moeten werken.
waarschijnlijk doet je deurslot het nu nog niet, je zult in de deur de schakelaar na moeten kijken, of de stekker: meet of er spanning op 1 van de pinnen staat en of er aarde is op de bruine draad, de blauwe draad gaat naar de c.v. pomp, daar meet je niets zolang de c.v. in rust is. Is de c.v. pomp in werking zul je op de blauwe draad of een plus signaal hebben, of een massa, afhankelijk van of de auto op slot gaat of open.
Is dat goed, dan heb je of corrosie in de contacten, of de schakelaar is defect.