door Stijn B » 29 dec 2015, 08:15
Toch even een nieuw topic opgestart op de juiste plaats binnen het forum. Bedankt alvast voor de tips, Ruddies Berlin heeft idd mooie explode views van de carburator. Ben gisteren toch begonnen carburator los te maken (@ Douwe: in zijn geheel van het blok af te nemen, niet uit elkaar halen. je kon wel es gelijk hebben dat dat een specialistenzaakje wordt). Toen ik 'm nog eens liet draaien zonder luchtfilter en in de carb keek, zag ik dat één van de beide sproeiertjes van de 'volgas' pomp niet sproeide. Ik vermoed dat ik weinig kwaad zal doen als ik even de sproeiers eruit neem en doorblaas met luchtdruk, en misschien vind ik nog wel een verstopping of zo. Ik maak ook even de benzinefilter open die op de carb zit, wie weet. Zoniet gaat de boel weer toe en is het werk voor de garagist. Wordt vervolgd!
Die carburator werd blijkbaar op veel wagens gemonteerd, maar telkens met wat merkspecifieke aanpassingen. Ik vond tekeningen terug van die Solex 4A1 op Rolls Royce, BMW, Opel, ... maar bij de één zit het regelschroefje voor bv. stationair toerental op een andere plek dan van de ander, zijn een aantal aansluitingen iets verschillend, enz...