Hoi allemaal
Zoals in ' even voorstellen' gemeld ben ik bezig met de problemen van mijn 380SEC op te lossen
Vandaag
probleem is dat de wagen onregelmatig loopt met stationair en op gas de ene backfire na de andere ( en loopt ook klote stationair )
Al vast veel voorgelezen op het forum en vandaag de injectie en injectors eraf gehaald en ook de vacuĆ¼m slangen gecontroleerd.
een en ander gevonden wat volgens jullie problemen kan geven maar toen ik de timing ging controleren ( van de distributieketting ) zag ik tot mijn grote schrik dat als de krukas op 0 staat ( BDP ) het merkteken aan de linkerzijde precies goed staat maar dat ik de krukas 15 graden kan draaien alvorens de rechterkant op het merkteken staat
Het lijkt me duidelijk dat dit het rotte lopen heeft veroorzaakt en het is mijn vraag hoe ik dit het beste kan verhelpen.
Het valt me ook op dat er veel speling op de ketting zit maar je hoort dat verder niet als de motor loopt
dus eigenlijk 2 vragen
1 hoe zet ik de rechter nokkenas weer op tijd
2 kan ik op een simpele manier de ketting wat strakker krijgen ( ik heb weinig behoefte om de ketting te gaan vernieuwen daar ik aan het kijken ben voor een 560SEC
graag jullie vakkundig advies