door RD500SEC » 14 maart 2016, 11:34
Er wordt inderdaad een 560 besproken in het artikel, jij hebt een 300.
Beiden met KE jetronic, beiden met uitleesmogelijkheid via de diagnose stekker.
De motor is anders, de metingen zijn hetzelfde, dus ja, daar heb je wat aan.
De Buchsenkasten heb je uiteraard niet, deze plaats je tussen de stekker die aan de motorkabelboom zit en de motorcomputer zelf. op de bussen van de kast meet je a.h.w. de signalen op de pinnen van de motorcomputer, al dan niet met lopende motor.
Op het 201 forum hebben een aantal mensen enorm lang gezocht naar het onverklaarbaar afslaan van de motor, hetzelfde symptoom als jij nu hebt. Na zo ongeveer alles vervangen te hebben kwamen ze uit bij de hall gever.
Deze is vervangen, het probleem was de wereld uit.
De 126 heeft al een elektronisch snelheid signaal, (dus geen hall gever) komend vanaf de versnellingsbak, naar de snelheidsmeter. Vanaf de snelheidsmeter gaat er een groene kabel naar de tempomaat, de buitentemperatuurmeter en de KE jetronic module, pin 6. Als het signaal op pin 6 niet plausibel is, (b.v. door slechte stekker verbindingen) kan dat je afslaan verklaren, en de uitlezing 60%.
Maar voordat je daarmee verder gaat, je CO staat te hoog, het kan een vet slaan van bougies veroorzaken en daarmee afslaan. Als eerste zou je het CO op 1 +/_ 0.5 kunnen (laten) zetten, mogelijk is dan het probleem al opgelost.
Alleen verklaart dat niet de uitlezing van 60% Tastverhältnis.
Laatst bijgewerkt door
RD500SEC op 14 maart 2016, 12:55, in totaal 1 keer bewerkt.