Zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden, heeft mijn wagen sinds kort af en toe last van een stotterprobleem.
Wanneer de auto op bedrijfstemperatuur is en je met wat lagere snelheden door de bebouwde kom rijdt en je wilt versnellen om iemand in te halen of weer optrekken nadat een auto voor je heeft geremd, dan begint de auto af en toe te stotteren/haperen, en zodra je weer op snelheid bent en dus weer gas terug neemt is het stotteren afgelopen. Het stotteren komt niet altijd voor onder de hierboven beschreven omstandigheden maar slechts af en toe.
Bougiekabels en rotor heb ik voor de winter vernieuwd.
Zelf vermoed ik dat het iets met de brandtoevoer of het mengsel te maken heeft. Heb de bougies eruit getrokken en deze waren nogal wit/grijs van kleur wat duid op een te arm mengsel. Vervolgens heb ik de co voorzichtig iets rijker gezet, de bougies neigden daarmee wat meer naar een koffiebruine kleur maar de motor ging er onrustiger door lopen en het stotterprobleem werd er ook niet minder door.
Vandaag daarom teruggekeerd naar de basis, kleppen gesteld, drie uitlaatkleppen en twee inlaatkleppen stonden ietsjes te strak deze heb ik bijgesteld, het stotteren is echter nog niet verdwenen. Morgen naar een bevriende apk-keurmeester om de co werkelijk op zijn goede waarde te krijgen maar ik vermoed dat het toch ergens anders mee te maken heeft. Komt iemand dit bekend voor? Of heeft iemand een idee waar ik verder naar moet kijken?
Alvast bedankt
Groet, Guido