door Jos126 » 27 mei 2016, 11:08
Hoi luitjes. Eerst even mijn complimenten over deze geweldige site, ziet er bijzonder professioneel uit en er heerst een heerlijke sfeer van echt hobbyisten. Ik heb nu zo'n 5 jaar een fraaie 300SE uit 1986 in mijn bezit en maak daar in de zomer regelmatig fijne ritjes mee. De wagen is in uitstekende staat en er staan weinig kilometers op de teller. Ondanks dat zijn er af en toe wel wat zaken die om aandacht vragen. Zo stopte mijn raammotor aan de passagierskant er van de een op de andere dag mee en vielen langzaam maar zeker de instrumenten lampjes uit. Geen onoverkomelijke zaken maar op het laatst deed geen één lampje het meer, dan moet je maar gokken hoe hard je rijd en in welke gang de automaat staat. Raammotor uitgebouwd en open gemaakt, en ja hoor, door weinig gebruik gecorrodeerd en vast gaan zitten. Bij het ankerplaatje het inwendige eruit getrokken en na reinigen en smeren weer in elkaar gezet. Ook nog even opnieuw geseald en weer gemonteerd, werkt weer naar behoren. Voor de lampjes moest er veel uit elkaar gehaald worden, maar uiteindelijk zijn ze allemaal vervangen. De potmeter overbrugt door te solderen, dimmen doe je toch alleen als je net opnieuw weer verkering hebt. Alleen nu slaat de motor niet meer aan en meet ik geen spanning bij de benzine pomp. Daar is genoeg over geschreven dus daar kom ik wel uit, wil alleen even weten of ik misschien onder het dashboard of bij de tunnel per abuis een draad of connector losgetrokken zou kunnen hebben. Mvrgr, Jos.