door iwanvv » 17 jul 2016, 18:52
Vandaag gewerkt aan vervangen aan de niveau regelings bollen. Paar vraagjes:
1. De plastic container zat helemaal vol met gitzwarte olie, dus het probleem is niet alleen de lekkende bollen maar waarschijnlijk ook de pomp aan het blok. De keerringen in de pomp lekken neem ik aan motorolie in het niveauregelings systeem. De vraag is welke ringen ik moet vervangen (1 of meerdere?). Ik vond 1 ring van ong. 7cm doorsnede (foto 1), die moet ik vervangen lijkt me. Maar ik zie ook een sleuf in de schacht waar het asje door heen gaat (zie foto 2). Moet daar ook niet een keerring in? Die zat er nl. niet in. Dat zou het lek kunnen verklaren, lijkt me.
2. Kan ik o-ringen kopen met juiste diameter en dikte, of moeten dit speciale ringen zijn? Heeft iemand misschien de onderdeel nummers?
3. Ik vond ook de restanten van een pakking (zie foto 3). Weet iemand daar het onderdeelnummer voor?
4. Tenslotte, als de pomp weer oke is en de bollen vervangen, hoe vul ik dan het systeem? Gewoon de container vullen met speciale olie, twee man op de rand van de kofferbak, motor op 3000 toeren en het systeem vult zichzelf (bij vullen olie natuurlijk). Of moet ik iets speciaals doen om de lucht uit het systeem te krijgen? Hoe gaat dat?
Bedankt voor alle hulp!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.