Vanmiddag even een lampje vervangen van het instrumenten paneel.
Tijdens het loshalen van de kabels begon de benzinemeter al van links naar rechts te bewegen. In 1 constante beweging van links naar rechts.
Eerst het lampje vervangen en toen alles weer in elkaar gezet.
Alles zat weer vast:
1: benzine meter beweegt langzaam van links naar rechts. Als je start is het over.
2: De motortemp. meter gaat direct naar 120 graden als je het contact omzet. Maar de motor was koud..
3: De oliedruk tikt zenuwachtig rond de 1 a 1,5 bar.
Eerst de grote ronde stekker achter deze meters losgemaakt en open gemaakt. Even schoongemaakt, maar verder niks vreemds te zien.
Vervolgens de pennetjes achterop het instrumenten paneel schoongemaakt, ook zonder resultaat.
Toen 1 voor 1 alles losgehaald. En wat blijkt: Als ik de enkele 12v stekker (op foto 1 het rood/gele draadje) achterop de klok/toerenteller loshaal dan stop de benzine meter met bewegen Geen idee hoe dit zit.. Ook doet de oliedruk meter dan weer normaal zijn werk.
Alleen de motortemp. meter blijft 120 graden aangeven.
Het lijkt erop dat het enkele 12v stekkertje achter de toerentellen/klok een storing veroorzaakt.
Al blijft de motortemp. meter in alle gevallen 120 graden aangeven.
Voor de duidelijkheid: Op de klok na werkte alles, en zat alles aangesloten. Zodra het paneel werd losgehaald begonnen de kuren.
Iemand een idee?
Ook is het in mijn ogen een wirwar van draden en verloopjes aan de stekker naar de snelheidsmeter. Hoort dit?
Zie foto 1 t/m 4
IMG_6568kopie.jpg
IMG_6569.JPG
IMG_6570.JPG
IMG_6571.JPG