door Eric » 14 jan 2017, 21:23
Vandaag het werk aan de Benz weer opgepakt: alle geleiders en de linker nokkenas eruit gehaald. De nokkenas had ik al een half jaar geleden van Douwe gekocht omdat de originele 3 slechte nokken had.
Over het algemeen ging het verwijderen redelijk eenvoudig. Wat simpel moest zijn, nl. het verwijderen van de scharnierpen van de spannergeleider bleek lastig te zijn. Uiteindelijk heb ik hem er uit gekregen door er een nylon muurplug met schroef in te draaien en hem daaraan er uit te trekken.
Het viel me op dat de geleiders allemaal nauwelijks slijtage vertoonden, ondanks dat de kettingrek 10 graden was.
Ik heb drie vragen voor de kenners:
1. Alle hydro elementen hebben dezelfde, uitgeschoven stand, behalve 1 (zie foto) De auto staat al enkele maanden stil, is dit daar een gevolg van of is ie overleden? Hij is nog maar een paar jaar oud.
2. Is het verstandig de nokkenas tandwielen ook te vervangen of is er een manier de slijtage hiervan te controleren?
3. Onder de auto heb ik een kort M6 boutje met imbuskop gevonden, waarschijnlijk van de auto. Geen idee waar ie van is, iemand een idee?
Verder herhaal ik nog maar weer eens mijn eerdere vraag: heeft iemand ervaring met de spullen van Febi (ketting tandwielen en spanner)? Ik weet ook wel dat origineel beter zal zijn maar helaas ook erg duur.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.