[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
bij warme motor na zo'n 30/40 km : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 02:43

bij warme motor na zo'n 30/40 km

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

bij warme motor na zo'n 30/40 km

Berichtdoor Fritz-sel » 10 jan 2017, 00:00

Goeden avond

Ik vraag het me af waar ik het in moet zoeken?!

Als ik een stuk heb gereden zo'n 30/40 km ( of meer km maar goed warm)

Dat heeft de auto niet bij korteren stukjes lijkt me dus op te spelen bij warme motor

Van af de snelweg bijvoorbeeld weer naar de binnen wegen/ 0f een fijne file... of dan bij stoplichten die ik nader en voor moet stoppen...

dan gaat de auto bokken schommelen (lijkt een cilinder minder)

Zodra ik dan gewoon weer gas geef en weer vaard maak dan heb ik geen klachten meer...

Nooit meer stoppen zou je zeggen :lol:

Nu kan ik in maart pas weer de weg op en wil ik graag wat dingen na lopen...


Ik heb met remreiniger al lekkage's proberen op te speuren (dat lijkt het niet te zijn)
Ook heb ik een jaar geleden mijn luchtweger en injectoren en alles wat daar zit laten opknappen door de vakman
(Liep als een zonnetje)


Mijn dynamo is daarna nog wel een keer stuk gegaan ( zelf 1 op 1 vervangen (liep ook gewoon goed na dat klusje )
Spannings regelaar zat nog cm koolborstel op

Omdat ik zelf geen auto monteur ben vind ik het lastig om zelf ergens de oorzaak bij te speuren... ook al wil ik steeds meer zelf gaan doen... ik lees veel op het forum, en ben opzich wel handig en duurt het altijd wel ff maar dat geeft niet...

Wie kan mij vertellen hoe ik het stap voor stap ergens in een richting moet gaan zoeken?

Mijn auto is pas geleden weer gelast aan ophangingen en draagbalken lagers APK'tje enz... ( al met al kost die vakman ook steeds wat )

Dus mischien iemand die mij met dit probleem op weg kan helpen? In hoe wat waar?

Voor ik straks een dief ben van mijn eigen zak!

Ik heb vorig jaar vervangen

Bougie kabels/bougie's
Rotor compleet
Ontstekings module
Bobine
Enz...

Ik ben benieuwd fijne avond!

Groetjes mike
Fritz-sel
 


Re: bij warme motor na zo'n 30/40 km

Berichtdoor w126560td » 10 jan 2017, 02:14

Versleten zuigerveer of gebroken....?

Daar had mijn W126 380SEL ook problemen mee. Bij stationaire loop bonken en schommelen, gas erop liep die weer op 8 Cilinder.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: bij warme motor na zo'n 30/40 km

Berichtdoor Douwe » 10 jan 2017, 08:41

Je zou de afstelling van de bougies eens kunnen bekijken.
Daar zou een afstel probleem.in kunnen zitten.
En anders als de motor tikt tijdens het lopen onder de kleppen deksels dan zou daar de mogelijk oorzaak kunnen zitten.
Versleten tuimelaars komt regelmatig voor .
Dan zou ik zeggen kom een keer bij mij langs dan lopen we de kleppen en dergelijke bij langs persen we het vacuüm systeem af .
Kunnen we samen aan jou wagen sleutelen .
En hoef je geen onnodig geld te spenderen en leer je ook nog wat
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten