Ik heb vandaag mijn SEC gepolijst. Ik moet zeggen dat het resultaat mij nog geen "wow" gevoel heeft gegeven. Ik zie nu vooral veel meer waar alle putjes en (kleine) lakschade zit, dan dat ik een prachtig hoog-glanzende auto heb. Het verschil tussen de delen die ik nog niet gedaan had en de delen die ik nog moest doen was best klein vond ik. Ik vond wel wat topics op deze site over "lak polijsten" maar toch niet de antwoorden die ik zoek. Dus toch even checken of ik het wel goed doe.
Ik heb de auto (die overigens best redelijk goede staat vd lak heeft) eerst gewassen. Polijst machine met variabele toeren gebruikt, op ong. 1500 toeren laten draaien (niet te hoge snelheid had ik begrepen), zo weinig mogelijk druk zetten op de lak; ben beducht dat de lak niet te heet wordt). Volgens mij goede wax en polijst middel gebruikt (Power Polish van System123; zie foto). Ik heb ongeveer 1/6 liter polijst middel gebruikt voor de hele auto. Eerst met zachte (schuim)schijf inwrijven en dan met stoffen hoes (over de schuimschijf gespannen) uitpoetsen, deel-voor-deel.
Vragen:
- Gebruik ik genoeg polijst middel? Misschien te weinig?
- Of moet ik ander polijst middel gebruiken?
- Moet je de polijst machine voortdurend bewegen (zeg maar van links naar rechts), of juist heel langzaam over de lak laten gaan in 1 rechte baan? Maakt dat uberhaupt uit?
- andere tips?
Ik hoor het graag. Bedankt!
Iwan