Hey Michel,
Als je de SEC een mooi model vindt dan is dat vooral een kwestie van smaak lijkt me. Ik vind de SEC ook prachtig maar heb bewust gekozen voor een SEL. Ik houd toch iets meer van het limousine idee en gevoel dat het rijden met een grote wagen met zich meebrengt. Ik heb, voor ik mijn SEL kocht, in beide proefgereden. Ze naast elkaar gezet en op basis daarvan een keuze gemaakt.
Hoewel ik er zelf anders over denk heb ik ook wat meningen gevraagd in mijn vriendenkring. Ik merkte bij hen dat een SEC sneller wordt geassocieerd met een 'foute bak' dan een SEL. Nogmaals, dat is een kwestie van smaak. De meeste van ons hier houden hun auto gelukkig zo origineel mogelijk en zijn er echt als liefhebber mee bezig. Maar ik kan niet ontkennen dat er ook best wat verkrachte SEC's rondrijden in Nederland. Overigens ook volledig uitgewoonde SEL's hoor...
Naast het feit dat ik de rij-eigenschappen van een SEL dus leuker vind, vind ik een SEL ook praktischer als je meerdere personen in je auto hebt. Jij moet uiteraard voor jezelf een dergelijke keuze maken.
Over de technische aspecten kan ik je helaas weinig vertellen, maar er zijn hier genoeg mede-forumleden die je daarbij kunnen helpen.
Mijn devies: volg je hart bij je keuze, maar koop met je verstand (en een beetje hulp van een technisch onderlegd iemand)
Succes!