Met alle respect maar wat jij zegt, dat is je kop in het zand steken. Je moet het groter zien.
Andere steden wilden of hebben een soortgelijke milieuzone. Amsterdam heeft er eentje, Den Haag heeft er eentje en allemaal met compleet willekeurige regels. Als er niemand de steden terug fluit houd je uiteindelijk weinig over, straks krijg je namelijk ook dorpen met zo'n idiologie. Het gaat namelijk niet alleen om de centra waar winkels zitten, hele woonwijken zitten ook in die milieuzone. Dit, terwijl mensen van die woonwijk het helemaal niks interesseert. Ik woon niet in Rotterdam, maar de milieuzone zorgde er wel voor dat ik niet op bezoek kon gaan bij mijn schoonouders als ik toevallig met de verkeerde auto op pad was.
Verder is het goed dat gemeenten niet zomaar kunnen beslissen over een anders' portemonnee. Bij mijn vriendin, die toen in de Milieuzone woonde, had iemand in Rotterdam had een oude Volvo. 30 jaar geleden gekocht en nu met veel verlies verkocht want het ding was niets meer waard. 2 Maanden later besloot de gemeente dat zijn Volvo er toch in mocht, en toen kon hij onmogelijk voor hetzelfde geld eenzelfde soort auto kopen.
Nu de rechter heeft besloten dat Rotterdam in overtreding is zullen andere steden dus ook moeten bewijzen dat auto's van voor 1992 of welk jaartal dan ook bijdragen op zo'n grote schaal. Ik hoop dat ze heel erg zwaar teruggefloten worden, en dat dit nog een heel akelig staartje krijgt. Niet alleen voor Rotterdam, maar voor alle steden die zo bezig zijn.