Laatse 6 maanden heb ik problemen ondervonden met onder andere mijn verlichting ck daschboard verlichting.
1 maand geleden stopte mijn perfect werkende tempomaat er mee.
Gisteren heb ik is onder de bestuurders mat gekeken en tot mijn verbazing zag ik dat 1 kabelboom helemaal afgebrand was.
Ik zal wat fotos uploaden , kan iemand mij vertellen wat de functie is van de kabels. Het is de bovenste soket en er zitten 3 kabels in.
Nadat ik deze kabel uit zijn soket heb getrokken begon mijn daschboard verlichting knopjes etc weer te branden.
Wat niet klopt is dat wannneer ik mijn auto op contact zet enkel de cockpitteller unit verlichting aan gaat. Dit is wel fijn maar het hoort niet. Verlichting van daschboard functioneert wel normaal via de licht knop.
Tempomaat werkt nog steeds niet??
Oorzaak van de koortsluiting is vermoedelijk een schroefje wat ik heb geschroefd om mijn matjes op zijn plaats te houden, een van deze schroefjes is door deze kabel gegeaan.
Toen ik de kabel bewoog schoot gelijk de vlam erin en ik heb een lichte brandwondje overgehouden in mijn handpalm dit omdat ik de kabel er met geweld uit moest trekken. Het is een wonder dat de auto de afglopen 6 maanden niet afgefikt is.....
Het gaat om een W126 met om 603 turbo diezel motor erin.