Beste Fahrer's,
Ik zag zojuist een interessant topic op een andere site. De vraagstelling ging als volgt;
"Hoeveel PK's heb je nodig om in het dagdagelijkse verkeer mee te kunnen?"
Ik vond dit vrij interessant aangezien dit één van de beweegredenen was voor mij, om een W126 aan te schaffen.
Ik wou dan ook eens aan jullie vragen, hoeveel PK's heeft je auto voor jou persoonlijk nodig, rekening houdend dat we allemaal rijden met auto's die bijna 2 ton wegen. Natuurlijk slaat deze vraagstelling enkel op onze Benzen
Ikzelf rij nou al 3 jaar met een 240D, met 72 PK (wat er tenminste van over is). Voor mij past dit net, je kan met het kleine stadsverkeer mee, je mag toch maar zo snel als het bord aangeeft. Helaas moet ik soms toch vaststellen dat bij iets gevaarlijkere oversteekplaatsen, ik vaker sta te wachten omdat ik gewoon niet snel genoeg weg ben. Als ik op de autobahn ben, rij ik meestal in dezelfde rij als de vrachtwagens. De auto kan harder, maar dit is gewoon niet aangenaam als je hoort hoe de motor moeite moet doen. Dit gaat wel voor inhaalmanoeuvres, maar is zeker niet fijn voor lange afstanden. Reageren doet zo'n diesel natuurlijk ook niet heel erg snel.
Ik ben nu dus overgestapt naar een 500, hierbij moet ik wel melden dat ik niet per SE achter een 500 zocht, ik had ook al toegehapt als de auto een 300 was geweest. Ik heb nu nog maar enkele kilometers met de auto gemaakt, maar ik merk natuurlijk duidelijk het verschil. Ik denk dat met de nodige extra PK's het voor mij persoonlijk wat veiliger word om te rijden, als ik natuurlijk verstandig ermee omga
(Als ik deze zomer ermee naar het Zwarte Woud rij, gaat het pedaal toch eens tot op het metaal )
Lange leve kickdown
Dus beste Fahrer's hoe zit het bij jullie, in welk verkeer gebruiken jullie je auto, is het je daily driver en wat verwacht je persoonlijk dat hij moet kunnen?
Grtz Jorn