Mijn accu laadt sinds kort niet meer. Nu hoorde ik dat wanneer het controlelampje accu het niet doet de dynamo ook niet geactiveerd wordt. Het lampje is oké. De accu volgens mij ook. Heb de spanningsregelaar met koolborstels vervangen en ben nu de bedrading aan het testen.
Dit is wat Leeflang eerder schreef:
"Ik zou dan beginnen de spanning op het "kroonsteentje" bij de accu te meten.
Met de motor uit: de rode draad van de voltmeter aan de plus pool van de accu en de zwarte draad van de meter aan het aansluitpunt waar de blauwe draad aan zit, dat moet (ruim) 12 volt opleveren."
Dit heb ik gemeten; 12,4 volt.
"Zo niet, dan is er een probleem met de draad tussen dat aansluitpunt en de dynamo.
De meter weer losmaken en de motor starten.
Vervolgens bij draaiende motor de rode draad van de meter aan het aansluitpunt waar de blauwe draad aan zit en de zwarte draad aan massa (of de min pool van de accu), ook dan moet de meter (ruim) 12 volt aangeven.
Zo niet, ook dan is er een probleem met de draad tussen dat aansluitpunt en de dynamo."
Oei. 8,9 volt. Het controlelampje accu brandt zwak. Gaat niet uit als ik gestart heb of beetje gas geef. Maar ook het lampje voor brandstofniveau en remmen doet het niet meer.
Drie controlelampjes doen het niet. Ik kan geen los contact vinden. Na starten meet ik 11,9 volt op de accupolen. Morgen wil ik verder gaan met m'n zoektocht, maar waar moet ik beginnen? Dynamo is pasgeleden gereviseerd. Ik heb wel afgelopen weekend, na 15 maanden stilstand, even aardig wat toeren gemaakt (ff + 5000) Nu ben ik niet zo blij meer. Heeft iemand een tip? Alvast bedankt!