Even een korte update.
Ik heb, op verzoek van Hans de Leerlauf laten reviseren. De auto loopt met de gereviseerde leerlauf heel mooi stationair.
Nadien langs geweest bij de hobbyhut in Zutphen. Echt een aanrader, hoewel het de eerste keer was ben ik hartelijk ontvangen, alles werd netjes uitgelegd en ze hebben me echt een stap verder geholpen, top heren!
Hier bleek de accumulator lek, deze is direct vervangen voor een werkend exemplaar. Ook is de motor goed afgesteld, het EGR-systeem afgekoppeld en het vacuüm van de vervroeger veranderd waardoor de auto stationair nog weer rustiger loopt en een stuk pittiger is met optrekken. Al met al een stuk gelukkiger met de auto weer.
Echter, de auto start nogsteeds slecht en lijkt het wel steeds slechter te gaan doen. Starten duurt lang, na een aantal keer starten (koud iets vaker dan warm, maar ook warm lastig) slaat de motor aan op een paar cilinders. Nu vanavond tijdens het starten (aantal keer, 8-10) met wat tussenpozen, na het starten even benzinelucht in de auto. Waarschijnlijk omdat ie verzoop. Benzine krijgt ie dus, maar aanslaan gaat lastig. Als ie aanslaat op een paar cilinders en je geeft heeel iets gas slaat ie weer af. Slaat ie later wel aan op een paar cilinders, genoeg om te laten lopen, pakt ie ze later op en loopt daarna heel mooi gelijkmatig, en blijft dat ook lopen na +/- 1,5u gereden te hebben... Iemand een idee wat dit kan zijn?
Verder net na het wegrijden bij het op temperatuur komen van de motor steeg deze tot 100 en daalde daarna weer tot keurig 90 en bleef daar of iets er onder. Ook bij 10 min stationair. Heb het idee dat dit aan de thermostaat ligt. Wat is hiervoor een redelijke prijs en waar kan ik dit het best bestellen?