Patrick,
2 jaar geleden heb ik voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb toen besloten de airco te fixen. Het volgende weet ik er nog van, mogelijk heb je er wat aan: Ik heb een V8 500 eind type 1 of dit hetzelfde is als een 280 weet ik niet.
Het vulmiddel R437a is een variant wat bij de bestaande leidingen en olie in het systeem toegepast kan worden, er zijn niet zoveel partijen die dit aanbieden. R134a vreet het systeem op heb ik mij laten vertellen. Dus dat niet doen.
Ik las in 1 van de reacties dat de compressor van type 2 ook voor type 1 te gebruiken is, had ik dat eerder geweten want ik heb na even zoeken een compressor gekocht voor 550 EURO..... Het reviseren van de compressor van type 1 is mij afgeraden door diverse partijen omdat ze uiteindelijk weer kapot gaan
Condensor kon ik nieuw, behoudens de dealer, niet vinden (wat 350 EUR) kostte, dat vond ik nogal wat. Dus heb gegokt en een tweedehands gekocht. Let erop dat je wel de juiste vind, want type 1 is anders dan type 2.
Ik heb ook het expansieventiel vervangen, wat een enorm klote werk is, en de droger. Die kosten vallen mee.
Helaas bleek de leiding ergens lek en toen nog een keer....
Heeft mij al met al 1100 EURO gekost. Maar wat heb ik er van genoten in 30 graden met de auto vol vakantiespullen in frankrijk. Overigens hier de afgelopen periode ook
Blok temperatuur liep wel op, ondanks een nieuwe radiator.
Hopelijk heb je er wat aan.