door Vlim » 13 dec 2018, 19:09
Mijn ervaring is dat bij een normale W126 zonder poespas de kont niet zonder reden gaat hangen.
Slecht functionerende HPF of niveauregeling op de achteras, al dan niet in combinatie met een (ex) 100 liter gastank is vaak de meest logische verklaring.
Wat wel gebeurt, is dat door slijtage aan de schroefvering voor de auto aan de voorkant naar boven wordt getild. Dan lijkt het alsof de achterkant inhangt, maar staat de voorkant te hoog. De schroefveer probeert naar zijn oude stand terug te keren (en dat is recht). Omdat de voorste schroefveren het gewicht met gemak kunnen hebben, duwen ze daardoor de voorkant naar boven, in plaats van dat ze inzakken.
Los daarvan moet een normale W126 gewoon een normale stand hebben. Persoonlijk zie ik liever een W126 die op alle 4 de poten nogal hoog staat, dan eentje die op enige plaats aan het inzakken is, of verlaagd is. Al die factoren wijzen op vergaande slijtage of geklooi aan de vering, en dat heb je liever niet.
Bijgevoegd wat foto's uit de ouden doosch die laten zien wat de oorspronkelijke hoogte van een W126, serie 1, is.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.