Even een update:
Na 15 dagen geen alarmsignaal, ging hij gister avond toch weer plotseling af. Zelfs na het ontgrendelen en het openen van de deur ging het door. Ook op slot draaien en weer openen hielp niet. Ik heb toen de accukabel los gemaakt om de buren verder niet tot last te zijn. Vanochtend de accu weer aangesloten en ... geen alarm. Wat is er 's-nachts veranderd?
Toch maar eens gekeken waar de alarm module zit. Die zou rechts achter het voetenpaneel moeten zitten, toch?
Maar bij mijn auto zit daar niets.
Er hang alleen een stekkertje die ooit een Blaupunkt versterker van stroom voorzag.
Dan maar eens gekeken of ik de wegsleepsensor links in de kofferbak kon vinden. Geen kastje dus. Het raadsel wordt alleen maar groter.
Achter de linker metalen steun zit wel een soort pomp of motor waaraan een pijpje zit, dat ongeveer 40 cm lang is en richting de achterlichten loopt. Maar het gaat uiteindelijk nergens naar toe want het houdt op en het einde is dichtgeknepen. Het ziet eruit alsof dat zo hoort. De 'pomp' om het maar zo te noemen heeft een grote rode schroefdop die doet denken aan een vulnippel. In de kofferbakbekleding zit ook een dekseltje die toegang geeft tot dat ding. Hoewel ik denk dat dat niets met het alarm te maken heeft, ben ik nu wel benieuwd waar het voor dient.
Zal je net zien dat ik een af-fabriek alarm heb dat niet hetzelfde is als bij anderen. Is dat mogelijk?
Vervolgens heb ik nog de stekker aan de bestuurderszijde gedemonteerd en open gemaakt.
Geen zichtbaar probleem. Ik heb de contact-pootjes wat strakker gezet en de boel weer gemonteerd.
Tot op heden blijft het stil. Maar ik weet nog steeds niet wat het alarm deed afgaan.
Suggesties zijn welkom.