door RD500SEC » 08 mei 2019, 01:39
Als je de motor start, nadat je de bekrachtiger hebt leeg gepompt, (het pedaal voelt dan hard, dat is goed) zal door het opbouwen van vacuüm in de bekrachtiger het pedaal zakken, ook dat is normaal. Volgens mij is het niet normaal dat je het pedaal tot op de bodem kunt trappen, maar daar ben ik niet zeker van.
Mogelijk is toch de bekrachtiger lek, of je pedaalafstelling is niet goed?
Kijk eens naar de afstelling, er moet een kleine speling zijn als je het pedaal intrapt, voordat de remcilinder (of eigenlijk de bekrachtiger) wordt ingedrukt.
Meet ook het vacuüm in de bekrachtiger en kijk of hij lekt.
De bekrachtiger en de hoofdremcilinder zijn beiden van hetzelfde merk?
Het is vrijwel onmogelijk dat je nu nog lucht in het systeem hebt, na alle ontluchtings handelingen. Je hebt na de ABS unit ook de remklauwen weer ontlucht, dat moet goed zijn.
De vloeistof terug persen lijkt mij geen goed idee, het ABS heeft terugslagkleppen in de unit zitten, deze zullen je vrijwel zeker tegenwerken.
Gezien het scheef trekken, hoe staat het met de wielophanging, nergens speling op de kogels en draaipunten? Is de voorste stabilisatorstang nog heel?
Is de wagen goed uitgelijnd? Heb je gelijke banden en bandenspanning? Schokdempers nog goed, met name voor?
Zit er misschien een knik in de remleiding?
Buiten de bekrachtiger, deze kan het diepe pedaal verklaren, niet het scheef trekken, zou je ook nog naar de ABS unit kunnen kijken, mogelijk zit daar een defect wat het scheef trekken en het diepe pedaal veroorzaakt? Onder de zwarte kap van de ABS unit zitten relais, zijn deze goed? Maken de pennen goed contact? Maar dan zou toch ook het ABS lampje moeten branden, daarover hoor ik je niet.