Hallo iedereen,
Na enkele jaren afwezig te zijn geweest van de forum (had mijn 500SEL verkocht) ben ik weer terug met een nieuwe aanschaf, een 560SEC uit 1990.
Oorsprong Zwitserland en sinds 11 jaar in Nederland.
Deze heb ik recentelijk gekocht en moet hem nog ophalen.
En ja , ik heb al wat vragen voor mede forum leden.
Tijdens de proefrit bij aanschaf stond de Airco aan (automatische airco).
Na de motor warm te hebben gedraaid na enkele kilometers, besloot ik op een open weg wat door te trekken, dus kick down, en wat hoger in de toeren optrekken.
Plots tijdens het optrekken hoorde ik een klappend geluid komende onder de motorkap vandaan (maar niet overdreven opvallend). Even later begon het te stinken naar verbrande rubber.
Auto opzij gezet, motor laten draaien en motorkap open.
Merkte meteen dat het rookte bij de V-Snaren en viel al meteen op dat de V-Snaar die de Aircopomp aandrijft en ook andere componenten (welke andere componenten aangedreven worden door dezelfde V-Snaar weet ik niet) soms slipte en de airco poelie op dat moment even stopte met draaien (en met schokken draaide). Dus meteen motor uit gezet. Na een 5-tal minuten besloten om de motor weer de starten , maar nu met Airco volledig uit. En toen was het probleem over. Riem slipte niet meer, stonk ook niet meer. Heb wel voor de terugrit laag in de toeren gereden zonder door te trekken.
Wat zou dit de oorzaak kunnen zijn ? Elektromagneet van Airco poelie of aircopomp dat vast zit van binnen ?
Een andere onderdeel aangedreven door dezelfde V-snaar dat vastloopt ?
Of een kruksaspoelie (als ik mij niet vergis zit er een demper in de krukaspoelie) dat van binnen kapot is (de rubberen demper bedoel ik dan) ?
Alvast bedankt aan de mede forum leden !
Groeten
Tim